תאגיד צרפתי רוכש את Appsfire הישראלית ב-30 מיליון דולר

החברה, שמפתחת פתרונות פרסום למובייל, גייסה עד היום 4.1 מיליון דולר, בין היתר מבעלי גולן טלקום, המיליארדר קסבייה ניאל

סטארט אפ  הון סיכון הייטק מנורה חממה /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק מנורה חממה / צלם: thinkstock

6 שנים אחרי ההקמה, חברת הסטארט-אפ הישראלית Appsfire, המפתחת פתרונות פרסום למובייל, נמכרת ב-30 מיליון דולר לחברת Mobile Network Group (MNG) הצרפתית. ב-Appsfire אישרו את דבר המכירה בפוסט שהעלו לאתר החברה אך לא ציינו את היקף העסקה. הרוכשת, חברת MNG, נחשבת לרשת הפרסום העצמאית במובייל המובילה בצרפת.

על-פי מאגר IVC, החברה גייסה עד היום 4.1 מיליון דולר בין היתר מקרן ההשקעות הצרפתית Idinvest, קרן ההשקעות Lerer וכן המיליארדר הצרפתי ובעלי גולן טלקום קסבייה ניאל.

Appsfire הוקמה על-ידי אוריאל אוחיון (מנכ"ל) ויאן לצ'ל (סמנכ"ל טכנולוגיות) ב-2009. מטה החברה יושב בצרפת אך החברה פועלת גם מתל אביב. בראשית הדרך החברה התמקדה במעין מנוע לחיפוש אפליקציות שאפשר ניווט קל יותר בין עשרות ומאות אלפי האפליקציות בחנויות השונות באמצעות תצוגה לפי מדינות, המלצות והנחות. האפליקציה גם אפשרה לראות אילו אפליקציות מותקנות אצל חברים כדי שנוכל לדעת מה כדאי להוריד.

בדצמבר 2013 החליטה החברה לעשות שינוי כיוון ולעזוב את עולם המלצות האפליקציות לטובת כניסה לעולם השיווק והפרסום במובייל. הרכישה תאפשר ל-MNG דריסת רגל בשוק האמריקאי, שם היא לא נוכחת מספיק, לעומת Appsfire שפועלת שם מאז השינוי שנעשה בחברה.

פול אמסלם, מנכ"ל MNG, אמר כי "אנחנו שמחים על איחוד הכוחות עם חברה חלוצה בתחום הפרסום במובייל. רכישת Appsfire היא מהלך חשוב בפיתוח שלנו ותאפשר לנו להמשיך ולמצב עצמנו ככוח משמעותי בעולם הפרסום במובייל על-ידי מתן טכנולוגיה חדשנית ומלאי פרימיום ללקוחות שלנו". אוחיון הוסיף כי "החלטנו לשלב כוחות כי אנחנו חולקים את אותה תרבות חדשנית ואת אותה תשוקה לפתח את עולם הפרסום במובייל. המיזוג יאפשר לנו גישה למאגר הלקוחות של MNG ולהמשיך ולפתח את Appsfire בשווקים הגלובליים".