בורסות אירופה ננעלו בירידות; "האיום מיוון הולך ודועך"

הבורסה ביפן הייתה סגורה היום ■ דריכות בשווקים לקראת תוצאות פגישת החירום של מנהיגי גוש האירו

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, כאשר הסוחרים בשוק דרוכים לקראת פגישת שרי האוצר של גוש האירו בבריסל עם בכירי הממשל היווני בניסיון למצוא פשרה בעניין הסדר חוב ביוון.

אתמול המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בעליות, כאשר מדד ה-S&P סגר ברמה הגבוהה ביותר השנה ומניית אפל שברה טיפסה לשיא והפכה לחברה הראשונה עם שווי שוק של 700 מיליארד דולר.

היום מתכנסים מנהיגי גוש האירו לפגישת חירום, במסגרתה הם ינסו להגיע להסכמות עם ממשלת יוון לגבי הסדר החוב שלה. על פי דיווח בתקשורת הזרה, ממשלת יוון תציג היום 6 דרישות מרכזיות שנחשבות מרוככות לעומת העמדות הנוקשות שהציגה בעבר. עם זאת, נראה כי גרמניה, הכלכלה החזקה באירופה, מתבצרת בעמדותיה.

שר האוצר הגרמני וולפגנג שאובל אמר אתמול כי "שרי האוצר לא יסכימו לתוכנית חדשה מחר". זאת לאחר שגם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה בימים האחרונים כי גרמניה לא מוכנה לוותר על חובותיה של יוון.

מניית Norsk Hydro קפצה לאחר שיצרנית האלומיניום השלישית בגודלה באירופה דיווחה על צמצום ההפסדים שלה והכנסות גבוהות מהצפי. מניית החברה ההולנדית ING Groep עלתה בכ-3% לאחר שהודיעה כי תשוב לחלק דיבידינד לראשונה מזה 7 שנים.

ירידה ברווחי החברות באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת ברקע לנעילה חיובית אתמול בוול סטריט ובדריכות לקראת תוצאות פגישת החירום של מנהיגי גוש האירו היום. הסוחרים בשוק חוששים גם מירידה ברווחי החברות באסיה. ביפן לא מתקיים היום מסחר.

חשש מפני ירידה ברווחי החברות. ע"פ נתונים מ"בלומברג" כ-53% מהחברות הנסחרות במדד MSCI Asia Pacific ודיווחו השנה על תוצאותיהן, פספסו את תחזיות האנליסטים.

"רווחי החברות יהיו חלשים מאוד", מציין שיין אוליבר, מנהל השקעות בחברת AMP Capital Investors. "האיום מכיוונה של יוון הולך ודועך ואנחנו לא רואים סימנים לכך שהמשבר יתפשט למדינות אחרות".

מניית CSL קורסת ביותר מ-8% בסידני לאחר שחברת התרופות חתכה את תחזיות הרווח. מניית Suncorp Group יורדת בכ-2% לאחר שפספסה את התחזיות בשוק בדוחות שפרסמה.