היסטוריה בוול סטריט: אפל בשווי של יותר מ-700 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה הפכה לחברה הראשונה בארה"ב ששווי השוק שלה טיפס ל-710.7 מיליארד דולר, יותר מפי שתיים מהשווי של מיקרוסופט ■ בתוך כך, אפל חתמה אתמול על הסכם לאספקת אנרגיה עם חברת First Solar בהיקף 848 מיליון דולר

טים קוק אפל / צלם: רויטרס
טים קוק אפל / צלם: רויטרס

החברה הגדולה ביותר במונחי שווי שוק הפכה אתמול (ג') בתום המסחר בוול סטריט לקצת גדולה יותר. אפל, שהחלה לפלרטט עם שווי שוק של 700 מיליארד דולר בנובמבר אשתקד, סיימה אתמול את יום המסחר עם שווי שוק של 710.7 מיליארד דולר, ובכך הפכה לחברה הראשונה בארה"ב שחוצה את רף ה-700 מיליארד דולר.

מניית אפל טיפסה אתמול ב-1.9% וננעלה ברמה של 122 דולר. בכך, השווי של ענקית הטכנולוגיה הפך ליותר מפי שתיים מהשווי של אחת היריבות הגדולות שלה - מיקרוסופט. לשם השוואה, השווי של אקסון מובייל, החברה השנייה הגדולה ביותר בוול סטריט במונחי שווי שוק, עומד על 385.5 מיליארד דולר.

האופטימיות לגבי אפל צמחה לאחר שמנכ"ל החברה טים קוק חשף בספטמבר אשתקד את מכשירי האייפון החדשים, האייפון 6 ו-6 פלוס, שסייעו למנף את רווחי החברה לשיא כל הזמנים ברבעון האחרון של 2014. גם העובדה שמכירות החברה סין צמחו ב-70% וכן ההשקה הצפויה של האפל וואטש באפריל השנה תרמו לאווירה האופטימית.

בתוך כך, אפל חתמה אתמול על הסכם לאספקת אנרגיה עם חברת First Solar לרכישת 130 מגה-ואט במשך 25 שנה תמורת 848 מיליון דולר.