המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת; מחירי הנפט ירדו

מנהיגי גוש האירו התכנסו לפגישת חירום בנוגע ליוון; שר האוצר היווני: "המדינה בשום אופן לא עוזבת את גוש האירו" ■ כיל, אבן קיסר ותרו פרסמו דוחות ■ הנפט מסוג WTI ירד ב-2.4% ל-48.84 דולר לחבית

הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג
הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר העליות שנרשמו אתמול, ולאחר נעילה שלילית היום בבורסות אירופה. מחירי הנפט המשיכו לרדת גם היום.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של קולמקס, מציין כי "השווקים ממשיכים לשמור על תנודתיות גבוהה יחסית כאשר אמש היו אלו הקונים אשר נתנו את הטון ומשכו את השווקים למהלך יומי עולה. בפועל בחדרי העסקאות הביקוש למכשירי הגידור הקצרים מלמד על מוכנות הסוחרים לתנודתיות הגבוהה כאשר חוסר הוודאות נמצא דווקא בטווח הבינוני. מניתוח מכשירי הגידור ואינדיקטור העוצמה נראה כי העליות אמש אינן מבשרות כרגע על תחילתו של מהלך עליות חדש אלא על שמירה על רצועת המסחר הקיימת".

בינתיים, המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות, כאשר הסוחרים בשוק דרוכים לקראת פגישת שרי האוצר של גוש האירו בבריסל עם בכירי הממשל היווני בניסיון למצוא פשרה בעניין הסדר חוב חדש ליוון.

היום החלו את כינוסם מנהיגי גוש האירו לפגישת חירום, במסגרתה הם ינסו להגיע להסכמות עם ממשלת יוון לגבי הסדר החוב שלה. על פי דיווח בתקשורת הזרה, ממשלת יוון תציג היום 6 דרישות מרכזיות שנחשבות מרוככות לעומת העמדות הנוקשות שהציגה בעבר. עם זאת, נראה כי גרמניה, הכלכלה החזקה באירופה, מתבצרת בעמדותיה.

שר האוצר הגרמני וולפגנג שאובל אמר אתמול כי "שרי האוצר לא יסכימו לתוכנית חדשה מחר". זאת לאחר שגם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה בימים האחרונים כי גרמניה לא מוכנה לוותר על חובותיה של יוון.

ואילו שר האוצר היווני, יאניס ורופאקיס, אמר בהגיעו לפגישה כי "יוון בשום אופן לא עוזבת את גוש האירו". ורופאקיס הוסיף כי הוא משוכנע שהשיחות בבריסל יניבו תוצאות חיוביות. לדברי בכיר בממשלת יוון, הפגישה, בה נדונו האפשרויות לקראת תום תוכנית הסיוע ב-28 בפברואר, התנהלה באווירה טובה. בפגישה לקחו חלק ראש פורום היורוגרופ ירואן דיסלבוים, יו"ר ה-IMF כריסטין לגארד, נשיא קבוצת העבודה של גוש האירו תומאס וייסר והמשלחת היוונית בראשות ורופאקיס.

הנפט מסוג WTI ירד היום ב-2.4% וננעל ב-48.84 דולר לחבית, והברנט יורד ב3% ונסחר סביב 54.7 דולר לחבית. זאת, לאחר פרסום המלאי בארה"ב, שעלה ב-4.868 מיליון חביות בשבוע שעבר, מעל צפי האנליסטים לעלייה של 3.7 מיליון חביות.

אפל בשיא חדש

החברה הגדולה ביותר במונחי שווי שוק הפכה אתמול בתום המסחר בוול סטריט לקצת גדולה יותר. אפל , שהחלה לפלרטט עם שווי שוק של 700 מיליארד דולר בנובמבר אשתקד, סיימה אתמול את יום המסחר עם שווי שוק של 710.7 מיליארד דולר, ובכך הפכה לחברה הראשונה בארה"ב שחוצה את רף ה-700 מיליארד דולר.

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה צפויה לדווח לאחר סיום המסחר על רווח של 31 סנט למניה ברבעון האחרון. חברה נוספת שתדווח לאחר הסגירה היא סיסקו , שצפויה להציג רווח של 51 סנט למניה ברבעון.

כיל דיווחה היום על ירידה קלה בהכנסות הרבעוניות לכ-1.4 מיליארד דולר ונפילה של 45% ברווח הרבעוני ל-108 מיליון דולר. ב-2014 כולה הסתכמו מכירות כיל בכ-6.11 מיליארד דולר לעומת 6.27 מיליארד דולר ב-2013. הרווח השנתי נפל ל-695 מיליון דולר לעומת 1.01 מיליארד דולר ב-2013.

אבן קיסר דיווחה היום כי הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2014 גדל ב-16.3% והסתכם ב-23.0 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 19.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-20.4 מיליון דולר ברבעון בהשוואה ל-17 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

תרו דיווחה היום כי מכירותיה ברבעון האחרון הסתכמו ב-237.7 מיליון דולר , עלייה של 24.1 מיליון דולר או 11.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כתוצאה מהעלייה במכירות, העלייה ברווח הגולמי ובלימה בעלויות, הרווח למנייה עמד על 3.33 דולר, בהשוואה ל-2.59 דולר, עליה של 28.7%.