נעילה שלילית בבורסה; אפריקה עלתה 7.9%, כלכלית 4.8%

עליות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט בעקבות ההודעה על הפסקת אש במזרח אוקראינה ■ הסתיימה ללא החלטות פגישת מנהיגי אירופה ויוון

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

נעילה שלילית היום (ה') בבורסה, למרות עליות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט בעקבות הודעת פוטין על הפסקת אש במזרח אוקראינה, ומנגד חוסר ההסכמה בכל הנוגע לחובותיה של יוון (על כך בהמשך).

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע הבוקר כי הפסקת אש תיכנס לתוקף במזרח אוקראינה בלילה שבין שבת לראשון. פוטין דיבר עם כתבים עם נעילת ועידת מינסק, שנפתחה אמש ונמשכה לתוך הלילה. הוא אמר כי "הגענו להסכם לגבי נושאי המחלוקת העיקריים", ולדבריו, הצדדים כבר הסכימו על "הסגת כלי הנשק הכבדים" ממזרח אוקראינה.

עוד ברקע למסחר בעולם ובישראל, חוסר ההסכמה בין שרי האוצר של אירופה לבכירי הממשל ביוון בכל הנוגע לחובותיה של האחרונה. הלילה הסתיימה ללא החלטות פגישת מנהיגי אירופה עם יוון באשר להסדר חדש במדינה וההחלטות יידחו לשבוע הבא בפגישת מנהיגי האיחוד. חבילת הסיוע של יוון מהאיחוד האירופי פגה ב-28 בפברואר והיא עדיין מתעקשת על 6 דרישות עיקריות שעיקרן סיום הצנע, וסירוב לחבילת חילוץ נוספת תחת תנאים של האיחוד האירופי וקרן המטבע (לסיפור המלא).

המניות ה"רוסיות" חגגו

בעקבות הודעת פוטין נרשמות עליות חדות במניות של אפריקה וכלכלית ירושלים .

ואם בדלק עסקינן, בית ההשקעות הגדול בישראל, פסגות, מעניש את אחד הטייקונים הגדולים במשק - יצחק תשובה - ולא ישתתף בהנפקת האג"ח של קבוצת דלק בשל היעדר ביטחונות. בפסגות לא מעוניינים להשתתף בהנפקה בשל ה"תספורת" הענקית שביצע תשובה למשקיעים בדלק נדל"ן ב-2012.

לאחר צניחה חדה אתמול, כיל ממשיכה להגיב לדוחות שפירסמה. כיל דיווחה על ירידה קלה בהכנסות הרבעוניות לכ-1.4 מיליארד דולר ונפילה של 45% ברווח הרבעוני ל-108 מיליון דולר, בעיקר עקב עלייה בהוצאות המימון.

איזיצ'יפ מזנקת על רקע פער ארביטראז' חיובי ופרסום דוחותיה אתמול.

טאואר הודיעה היום על שיתוף פעולה עם חברת FLIR Systems, חברה מובילה בתכנון, ייצור ושיווק מערכי פיקסלים, במסגרתו תייצר החברה את הדור הבא של מערכי פיקסלים תרמיים מיניאטוריים בטכנולוגיית האינפרא אדום (IR) המתקדמת, המיועדים לטלפונים חכמים, אבטחה, תעשיה ושווקים אחרים.

חברת לייבפרסון דיווחה הבוקר כי סך ההכנסות לרבעון הרביעי הסתכם ב-58.2 מיליון דולר, עלייה של 24% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם לרבעון הרביעי של 2014 הסתכם ב-1 מיליון דולר או 2 סנט למניה, לעומת 3.1 מיליון דולר, 6 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2013.

קמטק דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון הרביעי של 2014 הסתכמו בכ-20.6 מיליון דולר. הרווח התפעולי Non-GAAP הסתכם ב-700 אלף דולר, הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-361 אלף דולר. הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-408 אלף דולר והרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-68 אלף דולר.