מקור הכנסה חדש? אתר חדשות מבקש כסף מגולשים שרוצים להגיב

מגזין מקוון בשם "Tablet", העוסק בנושאים הקשורים בחיים היהודיים וביהדות, השיק מערכת תגובות חדשה באתר מאחורי חומת התשלום ■ גולשים יתבקשו לשלם בין 2 דולר ליום ל-180 דולר לשנה כדי להגיב

גופי החדשות באינטרנט מחפשים באופן שוטף אחר מודלים כלכליים שיחזיקו להם את הראש מעל המים בתוך עולם הדיגיטל.

מגזין מקוון בשם "Tablet", העוסק בנושאים הקשורים בחיים היהודיים וביהדות, מנסה להמציא את הגלגל מחדש, כאשר הודיע השבוע כי הוא משיק מערכת תגובות חדשה באתר מאחורי חומת התשלום.

במסגרת זו, כל גולש שירצה להגיב לכתבה שמתפרסמת באתר יצטרך לשלם, ויש מספר אפשרויות תשלום: 2 דולר ליום, 18 דולר לחודש או 180 דולר לשנה.

"כל הכתבות ימשיכו להיות חינמיות לקריאה, והדבר היחיד שאנו דורשים הוא תרומה כדי לקבל גישה לאזור הטוקבקים", כתבו באתר. "האינטרנט מייצר אתגרים לא קטנים לייצר דיונים תרבותיים, שלפעמים מתדרדרים כלפי מטה על-ידי גולשים בודדים. במקום לסגור את האפשרות להגיב, אנחנו מנסים משהו אחר - לבקש ממי שרוצה להגיב לשלם עמלה - לא כחומת תשלום אלא כמחווה, כדי לייצר דיון טוב וחיובי".

באתר טענו כי לא מדובר במודל כלכלי אלא בדרך לגיטימית לחסום תגובות מרושעות. "תעריפי התרומות נמוכים, כי אנחנו לא מחפשים לעשות מזה כסף, אלא לייצר מנגנון שישאיר בחוץ רבים מאלה שאוהבים לתקוף בטוקבקים".

עוד ציינו באתר כי הגולשים עדיין יוכלו להגיב ללא תשלום לסיפורים בעמודים של האתר ברשתות החברתיות וכן במייל.