הדולר היציג נחלש ב-0.25%; "התנודתיות תהיה גבוהה"

הדולר היציג נקבע ברמה של 3.883 שקלים ומנגד האירו התחזק בכ-0.5% לרמה של 4.437 שקלים

דולר / צלם: טינקסטוק
דולר / צלם: טינקסטוק

מסחר מעורב היום (ו') בשוק המטבעות. הדולר היציג נחלש ב-0.25% ונקבע ברמה של 3.883 שקלים ומנגד האירו התחזק בכ-0.5% לרמה של 4.437 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.142 דולרים, התחזקות של כ-0.2%.

היום דווח כי התמ"ג של גרמניה עלה ב-0.7% ברבעון הרביעי של 2014, לעומת 0.1% ברבעון השלישי ולעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.3% בלבד. מנגד, כלכלת צרפת התרחבה ב-0.1% ברבעון האחרון לאחר התרחבות של 0.3% ברבעון השלישי. נתון התמ"ג של גוש האירו כולו רשם עלייה של 0.3% ברבעון, מעל הצפי.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק טיפס ביותר מ-1% לשיא של 15 שנים, בעוד בורסות אירופה נחתמו בשיא של 7 שנים. זאת, ברקע הכרזתו של נשיא רוסיה פוטין על הפסקת אש במזרח אוקראינה מחצות הלילה שבין שבת ליום ראשון.

כלכלני בנק אגוד כותבים בסקירתם השבועית על שוק ההון כי "לאחר מספר שבועות שבהם הדולר נסחר בתנודתיות מול מרבית המטבעות, שב הדולר להתחזק. מול האירו התחזק הדולר קלות, מול הין היפני חצה הדולר שוב את ה-120 ין לדולר ומול השקל נרשמה התחזקות קלה. השווקים עדיין ממתינים להתפתחויות בסוגיה היוונית, כאשר השבוע התבצרו היוונים והגרמנים כל אחד בעמדתו וטרם נמצא מתווה פשרה. מנגד, גם לא נוצר פיצוץ בין הצדדים. תאריך היעד הוא ה-28 בפברואר, בו מסתיימת תוכנית החילוץ, כאשר כעת מנסים הצדדים להגיע לפשרה או להארכת התוכנית עד להגעה לפתרון. התנודתיות במסחר צפויה להמשיך להיות גבוהה, כאשר כל הודעה לכל כיוון תשפיע לכאן או לכאן".

באגוד מציינים כי נקודת ההתנגדות להמשך התחזקות הדולר נמצאת ב-4.057 שקלים לדולר ואחריה ב-4.10 שקלים לדולר. מצד שני, נקודת תמיכה להיחלשות המטבע האמריקאי נמצאת ב-3.88 ולאחר מכן ב-3.80 שקלים לדולר.

באגוד מעריכים עוד כי "מדד ינואר, שיפורסם בשבוע הבא, וגם מדד פברואר, יהיו שליליים. לאחר שנעבור את החודשיים הקרובים, האינפלציה הצפויה הלאה תהיה קצת יותר גבוהה, אבל אנחנו עדיין לא רואים עליות מחירים משמעותיות על רקע מצב המשק, מחירי הסחורות, עליית המודעות של הצרכן הישראלי למחירים במקביל לתפיסת נפח הולך וגדל למצע חברתי למיגור יוקר המחיה אצל המפלגות השונות ומצב הכלכלה העולמית".