פסגות מתנגד להצעת הרכש למניות קרדן ישראל

בית ההשקעות סבור כי מחיר הצעת הרכש של קרדן יזמות למניות הציבור בחברה הבת אינו משקף את השווי הכלכלי של חברת ההחזקות, ולכן הם אינם מתכוונים להיענות לה

חגי בדש / צילום: תמר מצפי
חגי בדש / צילום: תמר מצפי

הצעת הרכש של קרדן יזמות למניות הציבור בחברה הבת קרדן ישראל צפויה להיכשל במתכונתה הנוכחית, בעקבות התנגדות בית ההשקעות פסגות למחיר ההצעה - כך נודע ל"גלובס".

פסגות מחזיק ב-5.4% ממניות קרדן ישראל באמצעות קופות הגמל וקרנות הנאמנות שבניהולו, ולכן תמיכתו מחויבת לצורך הצלחת המהלך. אלא שלדעת מנהלי ההשקעות בפסגות, מחיר הצעת הרכש אינו משקף את השווי הכלכלי של חברת ההחזקות, ולכן הם אינם מתכוונים להיענות לה.

קרדן יזמות, המחזיקה ב-73.7% ממניות קרדן ישראל , הגישה בסוף ינואר הצעה לרכוש את מלוא החזקות המיעוט בחברה הבת לפי מחיר של 3.39 שקל למניה, ובתמורה כוללת של 72.4 מיליון שקל. העסקה שיקפה לקרדן ישראל שווי של 275 מיליון שקל - נמוך מההון העצמי שלה, שעמד בסוף ספטמבר על 368 מיליון שקל.

ביום חמישי האריכה הנהלת קרדן יזמות את מועד הקיבול האחרון של ההצעה בשבוע, ליום ראשון הבא. עם זאת, לאור התנגדות פסגות, הארכת הזמן לא תספיק לקרדן יזמות והיא תיאלץ להציע למחזיקי המיעוט מחיר גבוה יותר כדי להשיג את התמיכה הנדרשת. קרדן ישראל היא חברת החזקות ששולטת בחברות הציבוריות קרדן נדל"ן וקרדן רכב. גם הפניקס מחזיקה ביותר מ-5% ממניות קרדן ישראל, ולכן נדרשת תמיכתה למהלך.