נעילה חיובית בת"א; ישראמקו עלתה 5.1%, דסק"ש 3.6%

היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט, לרגל "יום הנשיא" ■ בורסות אסיה ננעלו בעליות, מגמה שלילית באירופה ■ מדד המחירים לצרכן צנח בינואר ב-0.9% - אגרות החוב השקליות הגיבו בעליות ■ מניות הבנקים עלו בחדות

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ב') בעליות שערים, זה היום השני ברציפות. השוק הגיב לפרסום מדד המחירים לצרכן בינואר, שירד ב-0.9%, יותר מהצפי שעמד על ירידה של כ-0.7%. היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה המסחר מתאפיין במגמה שלילית. אגרות החוב השקליות הגיבו בעליות חדות למדד - האג"ח ל-9 שנים עולה בכ-0.2% והתשואה יורדת ל-1.8%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-937.1 מיליון שקל.

התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג), במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות, עלה במחצית השנייה של שנת 2014 ב-2.6% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 2.7% במחצית הראשונה ועלייה של 3.4% במחצית השנייה של שנת 2013. כך דיווחה היום הלמ"ס. ברבעון הרביעי של 2014 התרחב התוצר ב-7.2% בחישוב שנתי.

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי "אנו ממשיכים לדבוק בהמלצות שלנו מהתקופה האחרונה לשמור לא רק על חשיפה לארה"ב (משקלה בתיק כ-52% מהחשיפה למניות בחו"ל) ולהגדיל חשיפה לאירופה ולמזרח אסיה. ככלל, השווקים באירופה לא זולים בצורה יוצאת דופן - אך האופטימיות לגביהם נובעת מהנסיבות (ההרחבה הכמותית, הריביות השליליות, התקדמות להסדר באוקראינה וביוון ונקודת המוצא הנמוכה יותר בהשוואה לשוקי מניות אחרים בעולם). זו אגב גם הסיבה שלהערכתנו כדאי לבחור בחשיפה האירופאית במדדים רחבים ולא במדדים סקטוריאליים ספציפיים".

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, כותב בתגובה למדד המחירים לצרכן: "האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על מינוס 0.5% - דומה לאינפלציה בגוש האירו (מינוס 0.6%) ורחוקה מאוד ממרכז יעד האינפלציה של בנק ישראל. ירידת המחירים כללה את רוב כל סעיפי המדד".

"האינפלציה השלילית, יחד עם חזרתה של מלחמת המטבעות (העובדה שיותר מ-12 מדינות הורידו את הריבית בארבעת השבועות האחרונים), ההרחבה הכמותית באירופה והתחזקות השקל מחזירות את הכדור בחזרה למגרש של בנק ישראל ומעלה להערכתנו, את ההסתברות שבנק ישראל יגדיל את פעילות רכישת המט"ח ו/או ישקול ברצינות הורדת ריבית בהחלטתו הקרובה. אי תגובה של הבנק בפרט נוכח הורדות הריבית במדינות רבות בעולם עלול להוביל להמשך הייסוף (בהתאם ללחץ ארוך הטווח) ולהתרחקות נוספת של האינפלציה נמוך יותר מתחום היעד שלה", אומר קליין. (לתגובות נוספות)

מניות אופקו וטבע רשמו ירידות לאחר שננעלו גם אתמול בירידות על רקע פערים שליליים מול וול סטריט.

בריינסוויי דיווחה הבוקר על תוצאות ביניים שהתקבלו בניסוי שנערך במרכז הרפואי - האוניברסיטאי סורוקה בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון, אשר מטרתו לבחון את יעילות מכשיר ה-Deep TMS של החברה תוך שימוש בסליל אלקטרומגנטי ייעודי שפותח במיוחד לטיפול בהפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) במבוגרים. למסקנת החוקרים הראשיים, תוצאות הביניים של המחקר מעידות כי גירוי מגנטי מוחי עמוק באמצעות סליל ייעודי לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, הינו בטוח לשימוש ועשוי לשמש כטיפול יעיל להפרעות קשב וריכוז, וכי המדידות האלקטרופיסיולוגיות מצביעות על נירמול התגובה המוחית לגרייה בודדת רק לאחר טיפול בסליל זה ולא בסליל הסטנדרטי המגרה איזור שיטחי יותר של המוח.

חברת איי.די.או דיווחה אתמול כי דירקטוריון החברה החליט לבחון אפשרות לביצוע מהלך של רישום למסחר של מניות החברה הבת בבורסה של פרנקפורט. החברה בוחנת מהלך של הנפקה ורישום מסחר של מניות Swallowbird בכוונה שהשווי ישקף לה שווי גבוה משווייה הנוכחי של החברה בבורסה בתל אביב. המהלך יתבצע בדרך של הקצאת מניות או בדרך של הצעת מכר של מניות Swallowbird בתמורה לסך כולל שלא יפחת מ-350 מיליון יורו.