Infosys נכנסת לישראל: רוכשת ב-230 מ' ד' את Panaya

הרוכשת, חברת Infosys ההודית, נחשבת למובילה בעולמות ה-IT והיא נסחרת בבורסה בניו יורק לפי שווי של 42 מיליארד דולר

עובדי פאנאיה / צילום: תמר מצפי
עובדי פאנאיה / צילום: תמר מצפי

אחרי לא מעט משברים ועל סף כמעט סגירה, חברת Panaya נמכרת לחברת הענק ההודית Infosys ב-230 מיליון דולר. שווי החברה הישראלית בעסקה עמד על 200 מיליון דולר, לצד 30 מיליון דולר שנשארו בקופה.

מבחינת המשקיעים, מדובר בעסקה טובה כיוון שהחברה הייתה במשבר קיצוני ואחרי פיטורי עובדים וכעת הם מקבלים גם החזר נאה על הכסף. ברשימת המשקיעים נמצאים הקרנות בנצ'מרק ו-Battery, לצד קרן HPV של האסו פלטנר, ממייסדי חברת SAP. המשקיעה האחרונה שנכנסה לחברה ממש ברגע האחרון לפני האקזיט היא קרן Israel Growth Partners של חיים שני ומשה ליכטמן, שהשקיעה בינואר האחרון 20 מיליון דולר. בסך הכול גייסה החברה 59 מיליון דולר.

חברת פאנאיה הוקמה ב-2006 על ידי יוסי כהן שכיהן תקופה ארוכה כמנכ"ל ובהמשך הוחלף בדורון גרסטל, שהגיע כדי לנסות ולהציל את מצבה של החברה שעוסקת בתחום בדיקות שדרוגים של מערכות לניהול משאבים ארגוניים וכן של אפליקציות מובייל. בתחילת הדרך עסקה החברה בעיקר בעולמות של אורקל ו-SAP, אך בשנים האחרונות נכנסה גם לעולמות של אפליקציות מובייל. החברה נבחרה לאחת החברות המבטיחות של "גלובס".

הרוכשת, חברת Infosys ההודית, נחשבת למובילה בעולמות ה-IT והיא נסחרת בבורסה בניו יורק לפי שווי של 42 מיליארד דולר. עבור החברה מדובר ברכישה ראשונה בישראל והיא מתכננת להפוך את משרדי פאנאיה ברעננה, שבה מועסקים כ-160 עובדים, למרכז הפיתוח הראשון שלה בישראל. לפני כשלוש שנים חתמה חברת Infosys על הסכם שיתוף פעולה בתחום המו"פ עם המדען הראשי במשרד הכלכלה, לאחר שמשלחת בכירים הגיעה לישראל כדי לקדם את הנושא.

"רכישת פאנאיה היא צעד חשוב המבדל את קו שירותי המחשוב שלנו מול המתחרים", אמר מנכ"ל Infosys, ד"ר וישאל סיקה. "הטכנולוגיה החדשנית של פאנאיה תשחרר את עובדינו מאילוצים רבים הכרוכים בטיפול במשימות חוזרות, ותסייע לנו להתמקד יותר באתגרים האסטרטגיים העומדים בפני לקוחותינו. הטכנולוגיה המוכחת של פאנאיה מפחיתה משמעותית את רמת ההוצאות והמורכבויות שחברות וארגונים מתמודדים מולם, ומפשטת את ניהול היישומים העסקיים".

מנכ"ל פאנאיה, דורון גרסטל, הוסיף: "אנו נלהבים ממינוף נוכחותה הגלובלית של Infosys, ומהאפשרות לספק ערך רב יותר למגוון לקוחות רחב. אני משוכנע שרכישת פאנאיה תמצב את Infosys כמובילת שוק היישומים הארגוניים".