חברת ריינבאו מדיקל גייסה 25 מיליון ד' מגופים מובילים בסין

חברת ההשקעות, שמייסדת ומשקיעה בחברות מכשור רפואי, מקימה סניף בסין ומגייסת 25 מיליון דולר לצורך הפעילות שלה ■ בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו בין היתר קונצרן הביטוח הגדול בסין PingAn וענקית הסלולר הסינית ZTE

אפי כהן ארזי / צילום: תמר מצפי
אפי כהן ארזי / צילום: תמר מצפי

חברת ההשקעות ריינבאו מדיקל, אשר מייסדת ומשקיעה בחברות מכשור רפואי על בסיס ההמצאות של היזם הסדרתי יוסי גרוס, הודיעה על הקמת סניף בסין וגיוס של 25 מיליון דולר לפעילות זו, מגופים מובילים בסין.

בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו, בין היתר, קונצרן הביטוח הגדול בסין PingAn, חברת ההשקעות והניהול הפיננסי YONGJIN, ענקית הסלולר הסינית - ZTE וקרנות הון סיכון סיניות המתמחות בהשקעות בשוק המכשור והציוד הרפואי. החברה ממשיכה לקיים מו"מ עם משקיעים משמעותיים נוספים מסין.

הכסף שגויס ישמש את Rainbow Medical להקמת חברות נוספות, המבוססות על הקניין הרוחני שבו מחזיקה החברה, וכן למימון פעילותן של חברות הפורטפוליו.

החברות אשר צפיות ליהנות מן ההשקעה הנוכחית ניתן לציין את Nano Retina המפתחת רשתית מלאכותי בשבב זעיר המאפשר השבת ראיה לעיוורים,BlueWind Medical המפתחת פלטפורמה לגירוי עצבי לטיפול בכאב נוירופטי ו-Glusense שמפתחת שתל זעיר-פולשני למדידה ישירה של רמות הסוכר בדם בקרב חולי סוכרת.

Rainbow Medical נוסדה על ידי גרוס יחד עם אפי כהן-ארזי, לשעבר בכיר באמג'ן ויחד עם קרן גלנרוק ישראל, חברת ההשקעות של ליאון רקנאטי. כהן-ארזי, המנהל את הקבוצה, אמר היום: "מבחינתנו סין היא יעד אסטרטגי הן כשוק למוצרים שאנו מפתחים והן לשיתופי פעולה עם חברות מכשור רפואי מקומיות. לשם כך פתחנו לאחרונה סניף בשנחאי".

הוא הוסיף כי "ההשקעות של הגופים השונים בחברה ובחברות הפורטפוליו שלנו מהוות הבעת אמון גדולה של משקיעים אסטרטגיים בטכנולוגיה הישראלית ובמוצרים שאנו מפתחים. שוק טכנולוגיית הבריאות בסין צומח בקצב מהיר וצמא לטכנולוגיות פורצות דרך, שלהן אנו נותנים את המענה המבוקש".

משקיעי ריינבאו הם גורמים מובילים ומגוונים, וביניהם: חברות הענק Medtronic ו-Abbott, קבוצת Sorin האירופאית, ענקית האלקטרוניקה SONY וקרנות פיננסיות שונות. לאחרונה הודיעה ריינבאו גם על גיוס של 17 מיליון דולר לחברת הפרוטפוליו Vascular Dynamics, אשר מפתחת שתל זעיר-פולשני לטיפול ביתר לחץ דם, בהובלת חברת ההשקעות השוייצרית HBM Healthcare Investments.

לריינבאו עדיין לא היה אקזיט, אך זה לא מפתיע יחסית לשלב הראשוני שבו מתחילות החברות שבבעלותה, והיא אינה זקוקה לאקזיט מהיר, שכן אינה פועלת במודל של קרן הון סיכון מוגבלת בזמן. היא כן חתמה כבר על הסכם גיוס עם רכיב אסטרטגי - מול סורין לחברת Enopace, העוסקת בהגברת תפוקת הלב של חולים הסובלים מכשל לבבי.

בשנת 2012 כבר סימנה רינבאו את השוק הסיני. כהן-ארזי אמר אז בראיון ל"גלובס" כי הקרן הקימה שותפות עם גורם סיני לפיתוחים עבור שוק הסוכרת, הרלוונטיים במיוחד לתנאי האזורים הסיניים הכפריים. כעת מתרחבת הפעילות לתחומים נוספים.