מניית היום: מזנקת בכ-34% בעקבות השקעה מהותית

אייסקיור מדיקל דיווחה הבוקר כי חברת Epoch Partner Investments נכנסת להשקעה מיידית בהיקף של 21.2 מיליון שקל בחברה

חזי הימלפרב מנכ"ל אייסקיור / צלם: אבי כהן
חזי הימלפרב מנכ"ל אייסקיור / צלם: אבי כהן

מניית אייסקיור מדיקל מזנקת במחזור ער במהלך המסחר בבורסה. החברה דיווחה הבוקר כי חברת Epoch Partner Investments נכנסת להשקעה מיידית בהיקף של 21.2 מיליון שקל באייסקיור.

שווי שוק של אייסיקיור מדיקל עמד לפני פתיחת המסחר היום על כ-12 מיליון שקל.

חברת Epoch Partner Investments תשקיע באייסקיור לפי מחיר של 14 אגורות למניה ותחזיק בכ-57.13% מההון המונפק והנפרע של אייסקיור ומזכויות ההצבעה בחברה.

באייסקיור ציינו כי הנהלת החברה רואה ב-Epoch משקיע אסטרטגי בעל ידע וניסיון שיוכל לסייע רבות לחברה בהמשך יישום אסטרטגיית המכירות שלה ובמאמצים למציאת שותפים אסטרטגיים נוספים.

על פי הסכם ההשקעה, כנגד סכום ההשקעה תקצה אייסקיור לאפוק כ-151.42 מיליון מניות במחיר של 14 אגורות למניה, הזהה לזה לפיו בוצע הגיוס האחרון בחברה בנובמבר 2014, וכן כ-22.7 מיליון כתבי אופציה שאינם רשומים למסחר, הניתנים למימוש לתקופה בת 36 חודשים ממועד הסגירה כנגד מחיר מימוש של 14 אגורות לכתב אופציה. בהנחה של מימוש כל כתבי האופציה, ניירות הערך המוצעים יהוו כ-60.51% מההון המונפק והנפרע של אייסקיור. עוד נקבע כי על סדר יומה של ישיבת הדירקטוריון הראשונה לאחר הסגירה יובא לאישור דירקטוריון החברה מינויים של שני מועמדים לדירקטוריון שיוצעו על ידי חברת Epoch.

אייסקיור מדיקל עוסקת במחקר ופיתוח של מכשור רפואי לטיפול זעיר פולשני בגידולים בעזרת הקפאה. החברה יישמה ב-2014 מודל עסקי חדש והיא מתמקדת כיום במכירת מערכות IceSense3 ומחטים ייעודיות מתכלות לבתי חולים, מרכזים רפואיים וקליניקות פרטיות, בעוד קודם לכן התבססה החברה על מודל של השאלת מערכות. מאז העברת הדגש למכירה משולבת, הן ישירה והן באמצעות מפיצים, הראתה אייסקיור גידול במכירת מערכות, המושתת, בין היתר, על שימוש בבתי חולים המצטרפים לניסוי בסרטן השד. למערכת ה-IceSense3 אישורי FDA ו-CE הן לטיפול בגידולים שפירים והן לטיפול בגידולים ממאירים בשד.

חזי הימלפרב, מנכ"ל אייסקיור, מסר כי "הסכם ההשקעה מהווה הבעת אמון בפוטנציאל העסקי של הטכנולוגיה שפיתחה אייסקיור ובמודל המכירה החדש של החברה. גובה ההשקעה מעיד עד כמה טכנולוגיית ה-cryoablation, המאפשרת ביצוע פעולת הקפאה והרס רקמות בהליך ממוקד ומבוקר, עשויה להוות פריצת דרך בתחום הטיפול בסרטן השד, ובעתיד כפלטפורמה לטיפולים נוספים בעלי פוטנציאל שוק גדול. לחברת Epoch קשרים גלובליים ענפים בתחום הבריאות, ואנו בטוחים כי אלו יועמדו כעת לטובת אייסקיור ויאפשרו את המשך יישום התוכנית האסטרטגית שלנו, ובכלל זה המשך צמיחה, כניסה לשווקים חדשים ומציאת שותפים אסטרטגיים".