איך מתרץ בכיר בכיל שכר של 53,000 שקל ביום לסטפן בורגס?

אבנר מימון, מנכ"ל כיל ישראל, מנסה להפחית מהזוהר של שכר הבכירים בכיל ומאשים את העובדים בביריונות: "איימו על ילד של מנהל, הזיקו לרכוש"

סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי
סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי

"המנהלים הבכירים בכיל חוששים" - כך אמר אבנר מימון, מנכ"ל כיל ישראל, בראיון לליאת רון ברדיו 102FM.

מימון התייחס לסערה הציבורית שעוררה הודעת החברה כי בכוונתה לפטר 140 עובדים ואמר: "אנחנו לא מדברים על פיטורים של 140 עובדים, זה ספין, אלא על פרישה מוקדמת, מכובדת ביותר, של 80 מבין 140 עובדים... משכורות המנהלים בכיל הם ברף הנהוג בעולם. מה שאינו נהוג בעולם הוא דווקא המשכורות של העובדים בתרכובות הברום, שהינו הגבוה ביותר בעולם".

- אתה מדבר על תנאים? איך תסביר את העובדה שהמנהל שלכם, סטפן בורגס, מרוויח 4.28 מיליון שקל ברבעון, שהם 53,000 שקל ביום?

"מדובר במנהל בינלאומי שהעתיק את מקום מגוריו לישראל. צריך בכלל להחליט אם בקרתנות המקומית אנחנו רוצים בינלאומיות או לא רוצים בינלאומיות. הנתונים שמתפרסמים בעיתונות מנופחים וכוללים גם אופציות, שלא תמיד נכנסות לכסף וזה במידה לא קטנה גם שכר רפאים".

עלות שכרו של בורגס בשנת 2013 עמדה על 5.55 מיליון דולר, מזה מיליון דולר במשכורת, 1.7 מ' ד' בבונוס ו-2.3 מ' ד' באופציות שהופרש בגינן בדוחות הכספיים כך שחברת כיל לא מתייחסת אליהן כאל "שכר רפאים". שכרו של בורגס לשנת 2014 יפורסם בדוח השנתי המלא שתפרסם כיל בעתיד הקרוב.

- אתה מסתובב עם מאבטח. אתה מפחד?

"זה נכון, ש לי מול הבית בשעות הערב מאבטח. זה בגלל שמתקיימות הפגנות לא חוקיות מול ביתי, כמו מול בתיהם של בכירים אחרים. איימו באופן ישיר וחסר תקדים בנמיכות שלו על ילד של אחד המנהלים הבכירים בכיל. שלחו גם סמסים מאיימים, גרמו נזקים לרכוש. אני לא מצליח להבין: למה זה צריך להגיב בעוצמה כזו של רגשות? אני לא חושב שאפשר להבין את האלימות החבויה הזו, את שואלת אם אנחנו חוששים? במידה מסוימת, כן. כי נחצו כל הקווים האדומים".