Applicaster מגייסת 10.5 מ' ד' כדי להצמיד אתכם לטלוויזיה

הסטארט-אפ הישראלי גייס 10.5 מיליון דולר בהובלת קרן פיטנגו והמשקיעה הקודמת, קרן 83North (לשעבר גריילוק ישראל)

סטארט אפ  הון סיכון הייטק מנורה חממה /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק מנורה חממה / צלם: thinkstock

חברת הסטארט-אפ הישראלית Applicaster, המפתחת אפליקציות אינטרקאטיביות עבור רשתות טלוויזיה וגופי שידור, גייסה 10.5 מיליון דולר בהובלת קרן פיטנגו והמשקיעה הקודמת, קרן 83North (לשעבר גריילוק ישראל).

הסכום שגויס ישמש את החברה להמשך ההתרחבות הגלובלית ולהרחבת המשרדים באירופה ובצפון אמריקה. עד היום גייסה החברה סכום של 18.5 מיליון דולר.

חברת אפליקסטר, שהוקמה ב-2009 ע"י יונתן לאור (מנכ"ל) וניר פרידמן (CTO), פועלת מול גופי שידור ורשתות טלוויזיה כדי לפתח ולהפיק עבורם אפליקציות שמיועדת לחבר את הצופים לתוכניות הטלוויזיה כדי לייצר מעורבות גבוהה יותר. עד היום השיקה החברה למעלה מ-100 אפליקציות עבור יותר מ-40 לקוחות ברחבי העולם.

בישראל פועלת החברה מול חברות כמו רשת, ערוץ 10, הוט, RGE (בעלי ערוץ הספורט וערוץ הילדים) ואחרים. בעולם פועלת החברה מול חברות כמו אנדמול, Univision, Fox International, Televisa, Mediaset, מדיה קורפ ועוד. בין היתר פיתחה החברה את האפליקציות של HOT Vod, של רשת ושל הסדרה גאליס. האפליקציות שמציעה אפליקסטר משולבות כחלק מתהליך העבודה של גופי השידור, פיתוח תכנים חדשים ובכלל מעודדות מעורבות גבוהה של הצופים בתוך הטלוויזיוני בעולם שלם של Second Screen, במסגרתו מנסים גופי השידור למשוך קהל לשידורים חיים בטלוויזיה על-ידי מסך שני, אלמנטים של רשתות חברתיות ומשחקיות.

"אפליקסטר מובילה מהפך בתחום האפליקציות לטלוויזיה מזה מספר שנים. בשנה האחרונה אנו עדים למספר הולך וגובר של השקת אפליקציות באירופה, ארה"ב, אמריקה הלטינית ואסיה," אמר יונתן לאור, מנכ"ל אפליקסטר.

צחי הלל, שותף ומנהל כללי של פיטנגו הון סיכון, אשר הצטרף למועצת המנהלים של אפליקסטר, הוסיף כי "ההתפתחות המתמדת בתעשיית הטלוויזיה והרגלי הצפייה במכשירים ניידים יוצרים פוטנציאל צמיחה עצום להיצע של אפליקסטר. החברה הופכת את תוכניות הטלוויזיה לחוויה רגשית ומסעירה אשר מחברת בין הצופים לתכנים במהלך כל השבוע".