רמי שביט מממש: המשביר מוכרת 50% ממועדון 365 פיננסים

רשת הקמעונות תצטרף לרשתות המשתתפות ומעניקות הטבות למחזיקי כרטיס האשראי Cal 365 ■ גם ליינות ביתן כרטיס אשראי עם ויזה Cal

רמי שביט / צילום: יוסי כהן
רמי שביט / צילום: יוסי כהן

רמי שביט ממשיך לפעול לשיפור מצבה הפיננסי של קבוצת המשביר לצרכן שבשליטתו. קבוצת הקמעונאות עדכנה היום (ג') כי חתמה על הסכם מחייב למכירת 50% ממניות החברה-הבת, מועדון 365 פיננסים, תמורת 12 מיליון שקל. הרוכשת היא חברת יינות ביתן החזקות, בראשות נחום ביתן, המפעילה את רשת המזון יינות ביתן.

ההסכם המחייב בין הצדדים נחתם לאחר שבתחילת החודש התקבל אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, והמשביר ויינות ביתן פועלים להשלים את העסקה בתחילת החודש הבא. מועדון 365 פיננסים כולל את פעילות האשראי החוץ בנקאי של המשביר, ובמסגרת הסכם המכירה תצטרף יינות ביתן לרשתות המשתתפות ומעניקות הטבות לחברי מועדון 365, המחזיקים בכרטיס האשראי Cal 365.

המשביר לצרכן נכנסה לפעילות האשראי החוץ-בנקאי לפני כמה שנים עם חברת לאומי קארד, ובהמשך עברה לשתף פעולה עם ויזה Cal והנפיקה מחדש את כרטיסי האשראי של חברי המועדון שלה. רשת יינות ביתן הנפיקה לראשונה כרטיסי אשראי חוץ-בנקאי עם ויזה Cal לפני כמה חודשים, וגייסה אליו יותר מ-12 אלף חברים. ברשת מעריכים כי שיתוף הפעולה יספק לה קהל לקוחות חדש.

מועדון 365 של המשביר מפעיל תוכנית נאמנות המעניקה הטבות לחברי מועדון המחזיקים בכרטיס האשראי ברשתות המשביר לצרכן, ניו-פארם, קשרי תעופה, סונול, AIG, צומת ספרים, שומרי משקל, סטודיו C ועוד. ההערכות הן כי המשביר הגיעה למיצוי יכולת גיוס הלקוחות לכרטיס האשראי החוץ בנקאי, והיא מחפשת אחר קהל יעד חדש במטרה למנף את הפעילות.

מכירת נתח מהחזקותיה של המשביר בפעילותה הפיננסית מצטרפת לכמה מימושים משמעותיים יותר שביצע שביט ברשת המשביר בחודשים האחרונים: מכירת רשת הדראגסטורים ניו-פארם תמורת כ-165 מיליון שקל ורשת הסופרמרקטים הכושלת קוסט 365 - בשתי העסקאות עמד בצד הרוכש יאיר פיליפ.

המשביר מפעילה כיום את רשת בתי הכלבו הנושאת את שמה, את מועדון 365, והיא מציעה חבילות תיור ונופש באמצעות חברת קשרי תעופה. מניית המשביר נחלשה בשנה האחרונה בכ-15%, ומשקפת לחברה שווי של כ-500 מיליון שקל.

המימושים הבולטים
 המימושים הבולטים