הטיפ היומי: המניה שקרסה ב-50% - שווה קנייה?

Roth Capital: מצפים מלייבפרסון לביצועים טובים יותר

חברת לייבפרסון / צילום: שלומי יוסף
חברת לייבפרסון / צילום: שלומי יוסף

חברת התוכנה לייבפרסון נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב, לפי שווי של כ-580 מיליון דולר. החברה, שמעסיקה כ-1,000 עובדים ברחבי העולם, מספקת פתרונות תוכנה כשירות (SaaS) לניהול צ'טים בין גולשים לאתרי אינטרנט עסקיים - בי היתר לצורכי שירות לקוחות ומסחר מקוון.

בשבוע שעבר לייבפרסון פרסמה דוחות כספיים. תוצאות הרבעון הרביעי של 2014 היו מעט מעל התחזיות שלנו בשורה העליונה, אך הרווח הנקי למניה נפגע מכמה גורמים לא תפעוליים והגיע לרף התחתון של תחזיות החברה. לייבפרסון עברה שינויים תפעוליים רבים במהלך 2014, ואנחנו מעריכים שהיא נמצאת היום בעמדה טובה יותר, עם פוקוס פשוט יותר על צמיחה ב-2015.

ברבעון הרביעי לייבפרסון רשמה שיא בהזמנות, 11 מיליון דולר. התחזקות הדולר מהווה רוח נגדית לחברה, אך הביצועים שלה טובים. גם לאור הקשיים שנובעים מתנודות שערי חליפין, החברה הצליחה לעקוף את התחזיות ברבעון הרביעי ולרשום הכנסות של 58.2 מיליון דולר - קצת מעל התחזית שמסרה בעבר, 57-58 מיליון דולר. האתגר מצד שערי החליפין יימשך, ולכן אנו מפחיתים את התחזיות שלנו להכנסות החברה במיליון דולר כל רבעון ב-2015. אנחנו לא משנים את תחזיות הרווח למניה.

בשנת 2014 לייבפרסון ביצעה 3 רכישות - החברות Contact at once, סינכרונייט ו-NexGraph - ובמקביל השיקה מוצר חדש וביצעה שינויים בהנהלת תחום המוצרים. אנחנו מאמינים שהפעילויות האלה מיצבו את החברה במקום משופר, ומצפים לביצועים טובים יותר בהמשך.

מניית לייבפרסון נפלה בכ-50% מהשיא, למרות השיפור המתמשך בהכנסות וצפי להאצת הצמיחה ב-2015 (אף שמדובר בחלקה על צמיחה בזכות הרכישות). לאור הצפי שלנו לחזרה לצמיחה גם ברווחים, אנחנו מעריכים שכדאי לנצל את הנסיגה האחרונה לרכישה אגרסיבית של מניות ליבפרסון, שאנו סבורים שהן אטרקטיביות במיוחד. המניה נסחרת במכפיל 2.3 על קצב ההכנסות בנטרול המזומנים שלה, דיסקאונט של 55% ביחס לקבוצת ההשוואה שלה. מחיר היעד שלנו הוא 23 דולר, פרמיה של כ-114% על מחיר המניה הנוכחי, וההמלצה היא "קנייה".

* מחלקת המחקר, Roth Capital

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם