משרד התקשורת שוקל להפקיע את הממירים של הוט ל-3 חודשים

זאת בשל קשיים שמערימה הוט כדי למנוע שוק סיטונאי על הרשת שלה ■ משרד התקשורת: הוט לא מעבירה מידע טכני מספיק ■ הוט: "נעשה ככל יכולתנו לסייע לקידום התחרות, אך לא ניתן יד לפגיעה בלקוחות"

אילן צחי / צילום: סיון פרג'
אילן צחי / צילום: סיון פרג'

הוט מעכבת יישום השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה, ומשרד התקשורת שוקל בתגובה לחייב את החברה להקצות את ציוד קצה שברשותה (מודם, נתב) למתחרים לתקופה של 3 חודשים.

לדברי המשרד, הוט מסרבת להעביר את המידע המלא לגבי המפרט הטכני של המודמים שיעבדו על הרשת שלה, ובכך גורמת לעיכובים בהיערכות המפעילים לשימוש ברשת שלה.

לדברי המשרד, ציוד הקצה הוא ציוד ייחודי המחייב התאמה לרשת הוט ולהכרת המפרט הטכני שלו ואף לאישורו מראש בידי הוט. בהיעדר העברת המפרט בידי הוט נוצר חסם תחרותי משמעותי בעת הזו, ליכולת ספקיות השירות להשיק שירות על גבי תשתיתה של הוט.

בפנייה של המשרד להוט הוא מתאר השתלשלות של התכתבויות מול החברה ודרישה להעברת מידע לספקיות האינטרנט, שכן ללא העברת המידע הרלוונטי לא יכולות הספקיות למכור מודמים ללקוחות שלהן.

בזק העבירה את המידע הטכני לגבי הראוטרים שבבתי הלקוחות, ועל-ידי כך אפשרה הגדרתו מחדש, כך שהספקיות יוכלו להגדיר את הלקוח אצלן לצורך אספקת שירותי אינטרנט. בהוט, מנגד, הערימו קשיים חוזרים ונשנים על התהליך ולכן הדרך שבחר המשרד היא פשוט לאפשר למתחרות להשתמש באופן זמני במודמים של הוט וזאת על מנת שלא תמשיך ותעכב את התחרות על גבי הרשת שלה, ודבר שני תיכנס למו"מ עם הספקיות ותעביר להן בזמן הזה את כל המידע הדרוש כדי שיוכלו להשתמש ברשת שלה.

נציין בשולי הדברים, כי הבעיה הטכנית שהציבה הוט היא שולית וניתנת לפתרון, ואולם הבעיה המורכבת יותר היא קביעת המחירים לשימוש בתשתיותיה כפי שקבעה החברה. כפי שנחשף ב"גלובס" אתמול, הוט קבעה מחירי שימוש הגבוהים ב-30% לערך מהמחירים שקבע משרד התקשורת לבזק, ולפיכך, גם אם תימצא הדרך לפתור את המחלוקות הטכניות, בסופו של דבר אם משרד התקשורת לא יתערב במחיר הרי שהתחרות לא תתפתח על תשתיות הוט. במשרד התקשורת רואים בעיה במחירים של הוט ואמרו שהמחירים בעייתיים ושהם שוקלים כיצד לתקן זאת.

מהוט נמסר בתגובה: "לקוחות הוט לא צריכים לשלם את המחיר בשל דרישות שהועלו בדקה ה-90. הוט הכינה את עצמה לתחרות בשוק הסיטונאי, העמידה תהליכי עבודה מסודרים, העבירה מפרטים מלאים והיא משתפת פעולה באופן מלא עם יישום תהליכי העבודה. דומה הדבר להפקעת מלאי טלפונים סלולרים מחברה אחת מפני שמתחרתה לא נערכה כראוי לביקושים. הוט תעשה ככל יכולתה לסייע לקידום התחרות, אך לא תיתן יד לפגיעה בלקוחותיה".