הסטארט-אפ הישראלי שהופך הסמארטפון למוגן מפני ריגול

קאימרה מנסה לחולל מהפכה בתחום, באמצעות טכנולוגיה המסוגלת להפוך סמארטפוני אנדרואיד למוגנים מפני ציטוט של שיחות או מידע הנמצא במכשיר ■ קאימרה תציג את המוצר שלה בתערוכת הסלולר MWC בשבוע הבא בברצלונה

רובנו מחזיקים את הסמארטפון צמוד אלינו בכל שעות היום, בלי לדעת שהוא בקלות יכול להפוך למכשיר המרגל אחרינו. סטארט-אפ ישראלי בשם קאימרה מנסה לחולל מהפכה בתחום, באמצעות טכנולוגיה המסוגלת להפוך סמארטפוני אנדרואיד למוגנים מפני ציטוט של שיחות או מידע הנמצא במכשיר.

"אנחנו מספקים לארגונים תקשורת מאובטחת בסמארטפונים שלהם", אומר אבי רוזן מנכ"ל ומייסד קאימרה. "אנחנו מונעים חדירה פיזית למכשיר וסוסים טרויאניים". לחברה יש כבר לקוחות מהתחום הבטחוני במדינות שונות בעולם.

"האיומים על משתמשי הסמארטפונים הארגוניים הם רבים ואפשר בקלות לצוטט להם. באמצעים מאוד פשוטים ניתן לנטר מידע שיוצא מבניין מסויים. כמו כן, למפעילות הסלולריות יש יכולת להקליט את כל המידע העובר ברשת שלהן, כולל השיחות עצמן", אומר רוזן. "אדם הרוצה לבצע ריגול, גם יכול להרים אנטנה סלולרית משלו ולגרום למכשירים מסוימים להתחבר אליה. אמצעי ריגול נוספים הם סוס טרויאני וכמובן אפליקציות, שהם סוס טרויאני עם רישיון, מכיוון שהמשתמש אישר לו את החדירה למכשיר. 80% מהאפליקציות היום יודעות את המיקום הפיזי של המשתמש".

"אנחנו נותנים פתרון ברמה צבאית לסמארטפונים של העובדים בארגון, מבלי לפגוע בחוויית המשתמש שלהם" אומר רוזן. כל משתמש ארגוני שקיבל סמארטפון עם הגנה שונה מתאם הארגון שלו, בוודאי קיטר על כך שהמכשיר האישי שלו הופך ליחידה המוגבלת לשימושים של העסק, כאשר הוא צריך להחזיק סמארטפון נוסף אישי עבור השימושים הפרטיים שלו.

הפתרון של קאימרה מאפשר להתקין כל אפליקציה מחנות ה-Play של גוגל. הסיבה לכך היא שקאימרה מציעה גרסה משלה למערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל (ROM). הארגון שולח את הסמארטפונים של העובדים לחברה, כאשר זו מתקינה את הפתרון שלה על המכשירים.

קאימרה תומכת במכשירי הדגל מבית סמסונג, LG, נקסוס ו-HTC. לאחר מכן, המשתמש מתקין כל אפליקציה שהוא רוצה, רק שקאימרה חוסמת את האפליקציה מלהגיע לאזורים מסוימים במכשיר, כמו מיקום.

"הפתרון שלנו כולל מספר שכבות הגנה. כך שכל מידע שהמשתמש משדר עובר דרך ערוץ מוצפן. ישנה הגנה על כרטיס הזיכרון וכל מידע שמאוחסן בטלפון. בנוסף, ששולחים מסרון לסמארטפון לא מוגן, המידע עובר בצורה מוגנת מהצד של השולח", מסביר רוזן.

קאימרה הוקמה לפני כשנה, היא מעסיקה 30 עובדים והיא גייסה עד היום 3 מיליון דולר. לדברי רוזן, לחברה כבר יש רווחים. קאימרה תציג את המוצר שלה בתערוכת הסלולר MWC, שתתקיים בשבוע הבא בברצלונה.