ההימור שלי על האינטרנט: האם זה הדבר הגדול הבא?

עד היום ידענו שיש אינטרנט של הדברים (IoT) ■ הגיע הזמן להכיר את האינטרנט של כל הדברים (IoE) - כמה גדול יהיה השוק הזה, ומי תהיה המנצחת הגדולה של המגמה

אינטרנט של כל דבר" הוא יותר מאשר ססמת היום האחרונה בעמק הסיליקון. זו תופעה שמשנה את כללי המשחק בכל תחום, ובמהירות - החל מהתקשורת בין בני אדם וכלה באופן שבו מייצרת ענקית הכימיקלים הגרמנית BASF את השמפו שלה. וזו גם מגמה שהופכת את המשקיעים בחברות הנכונות לבעלי הון.

אז מהו בדיוק "האינטרנט של הכול", ואיך הוא יכול להשתלם למשקיעים?

האינטרנט הזה, IoE בכינויו המקצועי המקובל, הוא החיבור של אנשים, נתונים וחפצים לאינטרנט, ולרשתות מקומיות וקטנות יותר. כבר כעת מעוצבים מיליוני מכשירים או חפצים "חכמים" שאמורים להתחבר ל-IoE.

כיום יש לנו חיבורי אינטרנט דרך מודם טלפון או כבלים או נתב של פירמה. זו הדרך המסורתית להתחבר לאתרי מסחר מקוון כמו אמזון או אי-ביי, או לאתרי וידיאו כמו נטפליקס או שירותי הורדת מוזיקה כמו פנדורה מדיה או איי-טיונס של אפל.

אבל הודות לתפוצה האדירה של הטלפונים החכמים ושפע המכשירים האחרים שמחוברים לאינטרנט, מספר המכשירים שהם חלק מ-IoE צפוי לגדול במהירות. בתוך כמה שנים, מכשירי חשמל ביתיים, מכשור רפואי, קונסולות משחק, מיכון תעשייתי, מערכות בידור ביתי, מודדים חכמים (למשל, של חשמל ומים) ומערכות אבטחה יהפכו כולם לנקודות גישה אלחוטית לא מסורתית לאינטרנט.

עד כמה יהיה ה-IoE דבר גדול? ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו וחלוץ אינטרנט, מבחין בינו ל-IoT (האינטרנט של הדברים), ומעריך שהשוק הזה יוכל די במהירות להיות שוק של 19 טריליון דולר - 2 טריליון דולר יותר מהתמ"ג האמריקאי השנה, ובערך פי 2 מכלכלת סין בשנה שעברה. צ'יימברס מאמין ש-IoE יהיה המגמה הגדולה ביותר בהייטק בעשור הבא.

והבשורה הכי טובה היא שהמרוץ הזה בקושי יצא לדרך. IoE הוא הרבה יותר מסתם טלפונים חכמים. ב-2012 היו רק 8.7 מיליארד מכשירים למיניהם (כולל מחשבי פי.סי. וטלפונים חכמים) מחוברים לאינטרנט. ב-2020, לפי תחזיות מורגן סטנלי, המספר הזה יעלה ליותר מ-70 מיליארד. במילים אחרות, על כל נפש חיה על פני כדור הארץ יהיו עשרה מכשירים מחוברים. IoE יהפוך את בתינו למה שראינו בילדותנו בסדרת הטלוויזיה "משפחת קדמוני".

והמנצח ב-IoE הוא

נשאר עדיין לראות אלו חברות ותעשיות יהיו המנצחות הגדולות של מגמת ה-IoE, אבל הראשונה ברשימה שלי היא Skyworks Solutions (SWKS). חברה זו מווברן, מסצ'וסטס, היא הספקית המובילה של מגברי כוח, מודולים חזיתיים (FEMS), תדרי רדיו (RF), תת-מערכות ומערכות סלולריות ליצרניות טלפונים חכמים ויצרניות אלקטרוניקה נוספות.

לקוחות סקייוורקס הם בעיקר יצרני סמארטפונים וטאבלטים, שקיים בהם רכיב תדרי רדיו דולרי גבוה בכל מכשיר. הרשימה היא רשימת המי ומי של מובילות הטכנולוגיה: אפל, סיסקו, אריקסון, פוקסקון, ג'נרל אלקטריק, גוגל, האניוול, HTC, הואוויי, אייטרון, LG, נוקיה, נורתרופ גרומן, פיליפ, סמסונג, סנזוס, סימנס, טושיבה ו-ZTE.

אפל מחזיקה את הכותרות על מכירות האייפונים האדירות שלה. כל אחד מ-74.5 מיליוני הטלפונים שאפל מכרה ברבעון שעבר הכיל שבב של סקייוורקס.

סקיוורקס הייתה ההימור הטוב יותר בהרבה למשקיעים בשנתיים-שלוש האחרונות (ראו גרף). החברה הזו דיווחה באחרונה על רווח של 1.26 דולר למניה ברבעון הראשון בשנת העסקים הנוכחית שלה - עלייה של 88% מהרבעון המקביל. זו הייתה העלייה החדה ביותר זה שנים, והרבעון התשיעי ברציפות של האצה בגידול ברווחים. לא פלא, אם כך, שאנליסטים הקפיצו את מחיר היעד שלם למניה ל-96 דולר - כ-17% מעל מחירה הנוכחי בבורסה.

"האינטרנט של הכול" עומד להיות בכל מקום. הוא צריך להיות גם בתיקי ההשקעה שלכם.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2015