משחררת מזומנים: אפל משקיעה כ-2 מיליארד דולר באירופה

עפ"י הודעת אפל, בכוונתה להקים עד 2017 שני מרכזי מידע עצומים באירלנד ובדנמרק ■ המרכזים יהיו תשתית לשירותי האונליין של אפל באירופה

טים קוק / צילום: רויטרס
טים קוק / צילום: רויטרס

אפל הודיעה היום (ב') כי היא משקיעה כ-1.7 מיליארד אירו (כ-1.92 מיליארד דולר) בשני מרכזי נתונים עצומים שתקים באירופה, ויפעלו באופן מלא על אנרגיה מתחדשת.

על-פי ההודעה, מרכזי המידע יוקמו ב-County Galway באירלנד וב-Jutland בדנמרק ומתוכננים להוות תשתית לשירותי האונליין של אפל באירופה, כולל ה-iTune, ה-App Store, תוכנת המסרים של אפל, ה-iMessage ותוכנת ה-Siri. לפי התכנון, מרכזי המיד יתחילו לפעול ב-2017.

"ההשקעה החדשה והמשמעותית הזו נחשבת לפרויקט הגדול ביותר של אפל באירופה", אמר מנכ"ל החברה טים קוק. "אנו נרגשים להרחיב את הפעילות שלנו, ליצור מאות משרות ולהציג את העיצוב ה'ירוק' של המבנים המתקדמים שלנו".

נזכיר מניית אפל העפילה בימים האחרונים לשיא כל הזמנים, סביב 130 דולר ולפני כשבוע הפכה לחברה הראשונה בארה"ב עם שווי שוק של יותר מ-700 מיליארד דולר. מאז השווי טיפס ליותר מ-750 מיליארד דולר. הר המזומנים של החברה טיפס לכ-180 מיליארד דולר, והיא הודיעה כי תגדיל את שיעור הדיבידנד שהיא מחלקת.