ירידות קלות בסיום באירופה; "המניות עדיין לא יקרות"

מניית Moller-Maersk זינקה לאחר שהחברה דיווחה על רווח של 5.2 מיליארד דולר בשנה שעברה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת עם נטייה לירידות נרשמה היום בבורסות אירופה, לאחר פרסום נתוני מאקרו בסין ולקראת המשך העדות של ג'נט ילן בארה"ב.

הפדרל ריזרב לא יעלה את הריבית בישיבות הקרובות, כך עולה מדבריה של ילן אתמול מול הקונגרס, בעדותה החצי-שנתית. עם זאת, ילן הדגישה כי בקרוב הפד יחל לשקול העלאת ריבית על בסיס כל ישיבה כשלעצמה.

גיא בית אור, כלכלן שווקים גלובאליים במח' המאקרו של פסגות, מציין כי "בשורה התחתונה, הפד מכין את הקרקע לשינוי במדיניות ה"Forward Guidance" שלו כאשר הוא צפוי לשנות את שפה לכזו שפחות מתייחסת ללוח זמנים (Patient) ויותר מתייחסת לנתונים הכלכליים. סביר להניח כי באחת משתי ההודעות הקרובות נראה את הפד מבצע את המעבר ומוסיף את המשפט "Policy accommodation can be removed at a measured pace". בהנחה ודו"חות התעסוקה הקרובים יהיו סולידיים והנתונים הכלכליים ימשיכו להצביע על צמיחה של 2.5% - 3.0%, הסבירות להעלאת ריבית בארה"ב במחצית השנייה של השנה עלתה משמעותית. להערכתנו, הפד יחכה עם העלאת הריבית בפועל לקראת סוף השנה כאשר הפתעות חיוביות בנתונים הכלכליים, בפרט בקצב גידול השכר, עשויות לגרום להעלאת ריבית מוקדמת יותר אך בכל מקרה אנו צפויים לראות עליית ריבית ב-2015".

מניית Moller-Maersk זינקה לאחר שהחברה דיווחה על רווח של 5.2 מיליארד דולר בשנה שעברה.

עליות שערים נרשמו הבוקר (ד') בבורסות אסיה ברקע דבריה של יו"ר הפד ילן אמש בפני הקונגרס. מדד ה-MSCI Asia Pacific נסחר ברמות שיא של 5 חודשים. השווקים בסין והונג קונג טרם נפתחו למסחר לרגל ראש השנה הסיני.

נתונים מעורבים היום בסין: מדד מנהלי הרכש (PMI) של בנק HSBC רשם בפרואר עלייה ל-50.1 נקודות, שיא של 4 חודשים. אנליסטים ציפו לקריאה של 49.7 נקודות, עלייה לעומת 49.5 נקודות בינואר. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות משמעותה התרחבות כלכלית. מנגד, ההזמנות לתוצרת סינית ליצוא התכווצו בקצב המהיר ביותר מזה 20 חודשים.

"המניות די מתומחרות במלואן אבל עדיין לא יקרות. אנחנו עדיין לא בהתאוששות גלובלית מסונכרנת אבל רוב הכלכלות נמצאות בכיוון הנכון. ישנם 'חורים שחורים', כלכלת סין למשל מהווה דאגה", ציינו היום ב-White Funds Management.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]