לאחר הזינוקים אתמול: הדולר והאירו נחלשו מול השקל

הדולר היציג נחלש בכ-0.4% ל-3.938 שקלים והאירו איבד מערכו 0.2% לרמה של 4.467 שקלים

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

יום לאחר שהדולר והאירו זינקו ביותר מ-2% מול השקל בעקבות הורדת הריבית על ידי בנק ישראל לשפל של 0.1%, מתקן המטבע הישראלי ורושם התחזקות היום.

הדולר היציג נחלש בכ-0.4% ל-3.938 שקלים והאירו איבד מערכו 0.2% לרמה של 4.467 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.135 דולרים, התחזקות של כ-0.1%.

נתונים מעורבים פורסמו היום בסין: מדד מנהלי הרכש (PMI) של בנק HSBC רשם בפרואר עלייה ל-50.1 נקודות, שיא של 4 חודשים. אנליסטים ציפו לקריאה של 49.7 נקודות, עלייה לעומת 49.5 נקודות בינואר. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות משמעותה התרחבות כלכלית. מנגד, ההזמנות לתוצרת סינית ליצוא התכווצו בקצב המהיר ביותר מזה 20 חודשים.

הפדרל ריזרב לא יעלה את הריבית בישיבות הקרובות, כך עולה מדבריה של ג'נט ילן אתמול מול הקונגרס, בעדותה החצי-שנתית. עם זאת, ילן הדגישה כי בקרוב הפד יחל לשקול העלאת ריבית על בסיס כל ישיבה כשלעצמה. היום תימשך העדות של ילן.

גיא בית אור, כלכלן שווקים גלובאליים במח' המאקרו של פסגות, מציין כי "בשורה התחתונה, הפד מכין את הקרקע לשינוי במדיניות ה"Forward Guidance" שלו כאשר הוא צפוי לשנות את שפה לכזו שפחות מתייחסת ללוח זמנים (Patient) ויותר מתייחסת לנתונים הכלכליים. סביר להניח כי באחת משתי ההודעות הקרובות נראה את הפד מבצע את המעבר ומוסיף את המשפט "Policy accommodation can be removed at a measured pace". בהנחה ודו"חות התעסוקה הקרובים יהיו סולידיים והנתונים הכלכליים ימשיכו להצביע על צמיחה של 2.5% - 3.0%, הסבירות להעלאת ריבית בארה"ב במחצית השנייה של השנה עלתה משמעותית. להערכתנו, הפד יחכה עם העלאת הריבית בפועל לקראת סוף השנה כאשר הפתעות חיוביות בנתונים הכלכליים, בפרט בקצב גידול השכר, עשויות לגרום להעלאת ריבית מוקדמת יותר אך בכל מקרה אנו צפויים לראות עליית ריבית ב-2015".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "המומנטום החזק של הדולר-שקל נמשך ואמש התקרב הצמד לרמת 3.97 לפני שנסוג שוב לאזור התמיכה ב-3.95. לאחר שהורדת הריבית המפתיעה שלשום בנק ישראל לשפל היסטורי של 0.1% נתנה שלשום את האות לגל של שורטים על השקל על ידי הספקולנטים, יושבת ראש הפד ג'נט ילן מעט ציננה את הביקוש לדולר, בשוק העולמי והמקומי כאחד, וזאת לאחר שבעדותה מול ועדת הקונגרס אמרה כי לא צפויות העלאות ריבית בישיבות הריבית הקרובות. בשוק פירשו את האמירה הזו כמרמזת כי העלאת הריבית הראשונה לא תתרחש לפני סוף הרבעון השלישי - תחילת הרבעון הרביעי. יושבת הראש גם התנתה את הקשחת המדיניות המוניטרית בהמשך השיפור בשוק התעסוקה ובגזרת האינפלציה, ועל כן אנו צפויים לראות בתקופה הקרובה שוב מתאם בין טיב נתוני המקרו בארצות הברית, ובעיקר נתוני התעסוקה, לבין ציפיות הריבית".