פיצויים למועדונים באירופה על הזזת המונדיאל בקטאר לחורף? בפיפ"א מתנגדים

למרות דרישתו של יו"ר איגוד המועדונים האירופיים, קארל היינץ-רומיניגה, מזכ"ל פיפ"א קבע חד-משמעית: "יש שבע שנים שלמות לליגות האירופיות להתארגן"

ספ בלאטר / צלם: רויטרס
ספ בלאטר / צלם: רויטרס

הקדמת מונדיאל 2022 בקטאר לחודשי החורף נובמבר-דצמבר, בשל תנאי החום הקשים ששוררים במדינה מהמפרץ הפרסי במהלך חודשי הקיץ בהם מתקיימים גביעי העולם באופן מסורתי - כבר הפכה לעובדה כמעט מוגמרת לאחר שצוות מיוחד של פיפ"א שבחן את הנושא, הודיע אתמול (ג') כי ימליץ על כך (אישור סופי צפוי להינתן מהוועד הפועל של הארגון העולמי ב-19 במארס).

מי שמיהר להסתער על ההודעה הזאת כפרי בשל הוא קארל היינץ-רומיניגה, יו"ר באיירן מינכן הגרמנית וה-ECA (איגוד המועדונים האירופי), שהודיע כי יפעל על מנת לקבל פיצויים מפיפ"א בשל השינוי הזה, שלטענתו יפגע באופן קשה בלו"ז של הליגות האירופיות.

מזכ"ל פיפ"א, ז'רום ואלקה, אמר על כך היום: "לא יהיו פיצויים. יש שבע שנים שלמות להתארגן מחדש". הוא גם ציין כי בניגוד לעבר, כיום מקבלות הקבוצות ששולחות שחקנים למונדיאל פיצוי עבור כל יום שהייה של אותם שחקנים בטורניר - כספים שהסתכמו בגביע העולם בקיץ בברזיל ב-70 מיליון דולר (40 מיליון דולר בדרום אפריקה ב-2010).

עם זאת, יש כבר מי שמעריך שמדובר בטקטיקה. "פיפ"א לא יכולה להכריז כבר היום שהיא תשלם משהו על הזזת המונדיאל, ובכך להציב את עצמה בעמדה חלשה יותר במשא-ומתן", צייץ היום בטוויטר העיתונאי האנגלי רוב האריס.