לפני ההנפקה: לן בלווטניק משקיע 20 מיליון דולר באיירון סורס

ההשקעה, באמצעות חברת כללטק, מתווספת לסבב גיוס של 85 מיליון דולר שהשלימה החברה הישראלית בספטמבר האחרון לפי שווי של 800 מיליון דולר

בדרך להנפקה ממשיכים להגדיל את הערך: חברת ironSource הישראלית, בניהולו של תומר בר-זאב, הרחיבה את סבב הגיוס האחרון שלה וצירפה אליו את חברת כללטק של לן בלווטניק כמשקיעה. החברה של בלווטניק השקיעה 20 מיליון דולר, שהתווספו ל-85 מיליון הדולרים שגייסה איירון סורס בספטמבר האחרון לפי שווי של 800 מיליון דולר בהובלת Disrupt-ive, קרן ההשקעות של היזם והאנג'ל טל ברנוח, לצד שורה של משקיעים אמריקאים כולל בלווטניק עצמו שהשקיע אז 5 מיליון דולר לפני 20 מיליון הדולרים הנוספים.

ההשקעה הנוספת אמורה להגדיל במעט את שווי החברה. כיוון שמדובר בסיבוב אחרון לפני הנפקה, שייתכן שתצא לפועל השנה, החברה, שפיתחה בין היתר מנוע להתקנת תוכנות שמתאים את המלצות ההורדה לפי התוכנות שמותקנות במחשב המשתמש, תנפיק לפי שווי כפול, ולכן שווי החברה מוערך בכ-1.5 מיליארד דולר.

חברת כללטק פועלת במסגרת כלל תעשיות שבבעלות בלווטניק ומשמשת כזרוע ההשקעות הטכנולוגיות בישראל של חברת Access Industries. החברה הושקה בספטמבר האחרון במסגרת השקעה של מיליוני דולרים בחברת הסטארט-אפ הישראלית Yotpo. חברת אקסס משקיעה בסטארט-אפים ובחברות טכנולוגיה ברחבי העולם. עד היום היא השקיעה עשרות מיליוני דולרים בחברות גט טקסי ו-ZooZ הישראליות, לצד השקעה בחברות כמו Beats (שנמכרה לאפל) Deezer, Rocket Internet, Zalando, Tango ועוד.

איירון סורס הוקמה ב-2009 על-ידי המנכ"ל תומר בר-זאב והאחים איתי, רועי ואייל מילרד והחלה את דרכה כספקית תוכנה להפצה של תוכנות חינמיות, שהפכו לפופולריות מאוד בעידן האפליקציות. בהמשך הדרך הפכה איירון סורס לאחת השותפות הגדולות של גוגל, ובין השאר נעזרה בשירותיה גם חברת בבילון וזאת בכדי להפיץ את תוכנת התרגום שלה ותוכנות חינמיות אחרות בתחומי האבטחה, תשתיות המחשוב והמשחקים. איירון סורס גם פיתחה פלטפורמה לעולם האפליקציות, שמספקת פתרון להפצה, התקנה ומוניטיזציה. החברה מטפלת במעלה מ-7 מיליון התקנות ביום עם מעל ל-70 אלף אפליקציות מובייל. באיירון סורס מועסקים כ-500 עובדים במשרדי החברה בתל-אביב, בייג'ין, סן פרנסיסקו וניו-יורק.

סבב הגיוס שהושלם היום היה הראשון של איירון סורס מאז הוקמה החברה, מה שמשאיר לא מעט ממניות החברה בידי המייסדים. בראיון שהעניק בר-זאב ל"גלובס" בנובמבר האחרון, עם היבחרה של החברה למקום השני ברשימת החברות המבטיחות, הוא אמר כי "לפני הסיבוב החזקנו 85% מהחברה ו-15% האחרים היו בידי כרמל ונצ'רס שרכשו מניות מהמייסדים. אחרי הסיבוב, שבו נכנסו כ-13 משקיעים, נשארנו עם 73%".

באשר לגיוס האחרון, הוסיף בר-זאב ואמר כי "הגיוס החדש יאפשר לנו לחזק את הדומיננטיות שלנו בשוק כדי באמת להשפיע על התעשייה ולחולל מהפכה בדרך בה כולנו מורידים אפליקציות ומשתמשים בהן. אנו מאוד גאים לצרף את אקסס כשותפה אסטרטגית של איירון סורס וכבר רואים ערך עצום משיתוף הפעולה ההדוק".

דניאל שנער, מנכ"ל כללטק שהוביל את העסקה מטעם אקסס ויצטרף כמשקיף לדירקטוריון החברה, הוסיף כי "לאיירון סורס יש צוות חזק באופן יוצא דופן, והצמיחה שלהם עד כה מדהימה. אנחנו שמחים להיות שותפים לשלבי הצמיחה הבאים שלהם".