טים קוק מבטיח: "תסמכו עליי - תהיה חנות אפל בישראל"

(עדכון) - מנכ"ל אפל העולמית חנך את את מרכז המחקר והפיתוח החדש של החברה בהרצליה פיתוח ■ נפגש אתמול עם הנשיא לשעבר שמעון פרס ועם נשיא המדינה המכהן ראובן (רובי) ריבלין

טים קוק והנשיא לשעבר שמעון פרס / קרדיט: דוברות מרכז פרס
טים קוק והנשיא לשעבר שמעון פרס / קרדיט: דוברות מרכז פרס

מנכ"ל אפל, טים קוק הגיע אתמול לישראל, והיום (ה) הוא חנך את מרכז המחקר והפיתוח החדש של החברה בהרצליה פיתוח. קוק נאם כשעה בפני העובדים ואמר להם "תסמכו עליי - תהיה חנות אפל בישראל". קוק ענה על שאלות העובדים ואף הצטלם מספר צילומי "סלפי" עם כמה מהם.

מנכ"ל אפל קוק נפגש אתמול (ד') עם נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, בסוויטה הפרטית שלו במלון בו הוא שוהה בהרצליה. קוק ופרס נפגשו לארוחה פרטית שנמשכה כשעתיים.

בפתח הפגישה אמר פרס לקוק: "אני שמח על החלטתכם לפתוח מרכז אפל בישראל ברוכים הבאים. אין ספק כי הטכנולוגיה המובילה והיצירתיות של חברתכם מתאימים לרוח הישראלית". קוק סיפר לפרס כי ישראל והראש היצירתי הישראלי בעלי ערך רב לחברת אפל העולמית וכי הוא גאה מאד בפתיחת המרכז החדש בהרצליה.

משרדי אפל בהרצליה ירכזו את 800 עובדי החברה, היושבים בחלקם בהרצליה פיתוח (משרדי אנוביט לשעבר) וברמת החייל (משרדי פריים סנס לשעבר). כמו כן, המשרדים יכללו גם את נציגות אפל בארץ, הכוללת את מחלקות המכירה והשיווק. אפל שוכרת את המשרדים מחברת גב ים, הכוללים 12,500 מ"ר.

אפל תרכז בבניין המשרדים החדש שלה את העובדים של החברות אותן רכשה בישראל בשנים האחרונות. אפל רכשה בתחילת 2012 את חברת אנוביט הפועלת בתחום זיכרון הפלאש ב-390 מיליון דולר. בסוף 2013 רכשה אפל את חברת חיישני התנועה פריים סנס, תמורת כ-300 מיליון דולר וגם קלטה 150 עובדים מחברת טקסס אינסטרומנטס.

נפגש עם ריבלין

עוד לפני הפגישה עם פרס, קוק נפגש עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין במשכנו. בפתח הפגישה לחץ הנשיא את ידיו של קוק ושל אנשי הצוות שליוו אותו ואמר: "זוהי זכות גדולה לארח אותך ואת הצוות המכובד המלווה אותך בביקורך פה בארץ".

הנשיא בירך את קוק על ביקורו בירושלים ואמר לו: "תרומתכם לאנושות חסרת תקדים. גם בתור אדם הנוהג לכתוב בעיקר בעט, ברור לי, כפי ששבים ומבהירים לי אנשי הצוות שלי ונכדיי, עד כמה גדול הנס שיצרתם". קוק הודה לנשיא על קבלת-הפנים ואמר: "יש לנו הערכה עצומה לישראל לא רק כבת ברית של ארצות-הברית אלא גם כזירת עסקים".