גוגל עשויה להשתתף בסבב הגיוס של Jawbone

יצרנית המיחשוב הלביש נמצאת במשא ומתן ראשוני לגיוס כספים ממשקיעים אסטרטגיים, לרבות גוגל ■ הסכום שאותו תגייס Jawbone בסופו של דבר עשוי לעלות על 250 מיליון דולר

jawbone  / צילום: בלומברג
jawbone / צילום: בלומברג

חברת Jawbone נמצאת במשא ומתן ראשוני לגיוס כספים ממשקיעים אסטרטגיים, לרבות גוגל, כך נמסר מאנשים המקורבים לשיחות. זאת על רקע המאבק של גוגל באפל על שוק הטכנולוגיה הלבישה.

חברת הטכנולוגיה מסן פרנסיסקו, שמייצרת רמקולים מקצועיים מדגם Up וכן רמקולים מדגם Jambox, תכננה גיוס כספים בראשית השנה שעברה, שטרם נסגר, זאת על רגע דיווחים על בעיות כספיות.

על פי הדיווחים, הדיונים עם גוגל וגורמים אחרים מצויים בשלבים התחלתיים, והסכום שאותו תגייס Jawbone בסופו של דבר עשוי לעלות על 250 מיליון דולר. עדיין לא ברור האם הערכת השווי תהיה גבוהה או נמוכה מ-3 מיליארד דולר, שעליה הוסכם עם משקיעים בשנה שעברה.

גוגל ו-Jawbone סירבו להגיב לדברים, שפורסמו לראשונה באתר Re/code.

מבחינת גוגל, כל השקעה בחברת טכנולוגיה לבישה מובילה מגיעה על רקע ההשקה הקרובה של השעון החכם של אפל בחודש אפריל. אנליסטים אומרים כי המכירות של טלפונים חכמים המבוססים על התוכנה Android Wear של גוגל, שהושקה בקיץ שעבר, מדשדשות.

כמו כן, Jawbone התקרבה לסמסונג תחת שרביטו של מנכ"ל החברה בארה"ב, חוסיין רחמן. האיש שיתף פעולה עם ענק האלקטרוניקה הדרום קוריאני במהלך הרצאת הפתיחה בתערוכת האלקטרוניקה CES שנערכה בלאס וגאס בחודש ינואר.

אל מול התחרות הממשמשת ובאה מצד השעון של אפל, המתמקד בתחום הבריאות, Jawbone התמודדה עם חודשים של עיכובים בהשקת הגרסה האחרונה של השעון שלה - ה-Up3, שעליו הכריזה בשלהי השנה הקודמת והיה אמור לצאת לשוק לפני החגים. השעון אמור לצאת לשוק בשבועות הקרובים.

בחודשים האחרונים השיקה היריבה העיקרית של Jawbone, חברת Fitbit, מכשיר מעקב שמוסיף ניטור של קצב הלב - המהווה גם את אחת התכונות המרכזיות של ה-Up3 - לפונקציות המסורתיות שלה, כמו ספירת צעדים.

השיחות לגבי גיוס הכספים וההשקה הקרוב של ה-Up3 מגיעות על רקע ספקולציות נרחבות לגבי מצבה הכספי של Jawbone.

באוגוסט בשנה שעברה הגישה חברת Flextronics, יצרנית אלקטרוניקה המייצרת את צמיד ה-Up, על הפרת חוזה.

על פי התביעה, Jawbone הפרה "באופן מהותי וחוזר" חוזה שכלל סחורה בשווי של יותר מ-20 מיליון דולר אשר "התקבלו אך תמורתם לא שולמה". החברה התובעת תיארה את מצבה הכספי של Jawbone כ"מסוכן" ואמרה כי התשלום תלוי בגיוס כספים נוספים.

התביעה, שעל פי Jawbone איננה אלא "אי הבנה בין שתי שותפות", נמשכה בעקבות הסדר שאליו הגיעו הצדדים מחוץ לכותלי בית המשפט. אין זה ברור באיזו מידה פלקסטרוניקס הגזימה בתיאור בעיותיה של Jawbone כדי לשכלל את טיעוניה המשפטיים או כיצד עשוי היה מצבה הכספי להשתנות בששת החודשים שלאחר מכן.