מרתון תל-אביב הופסק: 75 נפגעים, 2 פונו לביה"ח במצב קשה

(עדכון) - בשל עומס חום כבד הוחלט להפסיק את המרתון בתום הערכת מצב שקיימו המארגנים יחד עם אנשי עיריית תל אביב, עם מד"א ועם המשטרה ■ קודם לכן, שני גברים כבני 30 נפגעו באורח קשה במהלך המרתון

מרתון תל אביב / צילום: שלומי יוסף
מרתון תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בשל עומס חום כבד, הוחלט הבוקר (ו') להפסיק את ריצת המרתון בתל אביב. בתום הערכת מצב שקיימו המארגנים יחד עם אנשי עיריית תל אביב, עם מד"א ועם המשטרה התקבלה ההחלטה להפסיק את הריצה מחשש לחיי הרצים. קודם לכן, שני גברים כבני 30 נפגעו באורח קשה במהלך המרתון.

הראשון איבד את הכרתו והתמוטט מסיבה שטרם ברורה. צוות מד"א השיב לו את הכרתו לאחר מאמצי החייאה במקום, ופינה אותו להמשך טיפול בבית החולים איכילוב בעיר. השני התמוטט בשל מכת חום ופונה לבית החולים איכילוב כשהוא מורדם ומונשם.

מלבד שני אלו, צוותי מד"א העניקו טיפול ל-73 רצים נוספים, מצבם של 4 מהם מוגדר בינוני ו-69 מוגדרים במצב קל - סובלים מכאבי שרירים וחבלות קלות.

המרוץ החל בשעה 6:00 בבוקר והיה אמור להימשך עד השעה 13:00 בצהריים בהשתתפות כ-30 אלף רצים. נחסמו כבישים וצירי תנועה רבים, ונרשמו שיבושי תנועה באזור. המשטרה עדיין ממליצה לציבור הנהגים להימנע משימוש בכלי רכב באזורים החסומים, והוסיפה כי כל החסימות יופיעו גם באתר העירייה וגם באפליקציית "וויז".

עד הודעה חדשה יישארו סגורים לתנועה צומת גלילות והרחובות יוניצמן ו-2040, וכן לא תתאפשר כניסה לרחובות מנחם בגין ונמיר מהרחובות הבאים: בני אפרים, שדרות רוקח, פנקס, ארלוזורוב, קפלן, חשמונאים, הרכבת וכיכר המושבות. כמו כן, נחסמו לתנועה הרחובות רוקח, ש"י עגנון, לוי אשכול צד מערבי, בן יהודה, דיזנגוף והירקון.

כבישי איילון פתוחים לנסיעה, פרט ליציאה או כניסה במחלפים הבאים: רוקח לשני הכיוונים מ-4:00 עד 13:00 ומרכז הירידים לכיוון צפון באותן שעות. נוסף על כך, מחלף ההלכה לכיוון לדרום ייחסם בין השעות 10:00-6:00 ומחלף השלום לשני הכיוונים בין השעות 11:30-6:00.

במשטרה מבהירים כי החל מ-10:00 בבוקר ועד לתום המרוץ ייפתחו בהדרגה הצירים והכבישים, בהתאם להתקדמות הרצים. כמו כן, נמסר כי החל מהשעה 6:00 לא תתאפשר גישה לשדה דב. טיסות של החברות ארקיע וישראייר יצאו בשעות המרוץ מנמל התעופה בן גוריון שבלוד. על כל שינוי טיסה נוסף ניתן להתעדכן עם חברות התעופה.