אמיר אורעד מונה למנכ"ל SiSense במקום עמית בן-דב

אורעד שימש בעבר כמנכ"ל NICE Actimize והיה שותפו של נפתלי בנט ב-Cyota ■ המנכ"ל היוצא: "הצלחת החברה דורשת רילוקיישן מת"א לארה"ב – להפריד את שני הילדים שלי מהחברים שלהם בישראל יהיה לא הוגן"

פרישה דרמטית של מנכ"ל חברת הסטארט-אפ המובילה בתחום הביג דאטה, SiSense: החברה הודיעה אתמול (ד') כי היא ממנה את אמיר אורעד, לשעבר מנכ"ל NICE Actimize, המספקת פתרונות למניעת פשיעה פיננסית וניהול סיכונים, למנכ"ל הסטארט-אפ הישראלי במקומו של עמית בן דב. על פניו, מדובר במהלך מפתיע, שכן בן דב הוביל את החברה בשנים האחרונות לצמיחה ולהתרחבות הן בהכנסות והן בכוח אדם והיה אמור להוביל את החברה להנפקה בשנים האחרונות.

בהודעת החברה לא הוסבר מדוע בן דב עוזב את החברה, אך בפוסט אישי שהעלה הערב לחשבון הלינקדאין שלו הסביר בן דב כי ההחלטה הייתה שלו ושל משפחתו. "סייסנס בתקופה מעולה, אז למה לעזאזל אתה עוזב?", הוא ציטט את אחד מהמיילים הרבים שקיבל בעקבות הודעה החברה. "בדרך כלל שינויים כאלה קשורים למשבר - אישי או מקצועי - וזה אך טבעי לחשוב על הגרוע מכל. אבל זה רחוק מהמציאות", הוא כתב.

"המהלך נובע מהרצון לעזור לחברה לצמוח ולהתקדם... התרחבות גלובלית כשהמנכ"ל ובכירי ההנהלה יושבים בתל-אביב היא מהלך מאתגר - גם אם אנחנו טסים בלי הפסקה", הוא ציין. "מהיום הראשון שלי בחברה הבהרתי לדירקטוריון כי רילוקיישן הוא לא אופציה מבחינתי ואם זה יהיה המצב, אני לא אעמוד בדרכה של החברה. למה לא לעשות רילוקיישן? המשפחה שלי אוהבת את ארה"ב וגרנו כמעט עשור במסצ'וסטס. ייתכן שנחזור לארה"ב באחד הימים. אבל כרגע שני הילדים שלי הם בני נוער ולהפריד אותם מהחברים שלהם יהיה לא הוגן", הוא כתב.

בן דב הוביל לפני מספר חודשים את SiSense לסבב גיוס גדול של 30 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות DFJ Growth. בגיוס לקחו חלק גם המשקיעים הקיימים, בהם באטרי ונצ'רס, ג'נסיס פרטנרס ואופוס קפיטל, ולסך גיוסים של 50 מיליון דולר.

בן דב ציין אז בשיחה עם "גלובס" כי "לא היינו צריכים את הכסף של הגיוס. גייסנו 10 מיליון דולר לפני כשנה ועד עכשיו לא נגענו בכסף הזה. אבל אתה מגייס כשאתה יכול ולא כשאתה נזקק לכסף". בן דב אמר אז כי בין 2013 ל-2014 מצבת כוח האדם שילשה את עצמה לכדי כ=90 עובדים, בעוד הכנסות החברה גדלו פי 10 ועומדות על עשרות מיליוני דולרים. "התחנה הבאה שלנו היא לצאת להנפקה בשנים הקרובות", אמר אז בן דב ל"גלובס". בשיחה עם "גלובס" הפתיע בן דב ואמר כי "לא היינו צריכים את הכסף של הגיוס עכשיו. למעשה, גייסנו 10 מיליון דולר לפני כשנה ועד עכשיו לא נגענו בכסף הזה. אתה מגייס כשאתה יכול ולא כשאתה נזקק לכסף. נוצרה פה הזדמנות וקיבלנו פניות רבות מקרנות ומשקיעים ולכן פתחנו את הדלת".

לדברי בן דב, מאז הגיוס אשתקד מצבת כוח האדם שילשה את עצמה לכדי כ-90 עובדים, בעוד הכנסות החברה גדלו פי 10 ועומדות על עשרות מיליוני דולרים. "החברה עדיין לא רווחית אבל מאוד קרובה לכך", הוא הוסיף וציין כי "החברה גדלה מאוד הר ומייצרת מזומנים בקצב יפה", הוא אמר.

במקביל לגיוס הודיעה החברה על מינויה של ליהיא סגל, לשעבר סמנכ"לית הכספים של AllScripts, שנרכשה על-ידי dbMotion, לסמנכ"לית הכספים של SiSense. "התחנה הבאה שלנו היא לצאת להנפקה בשנים הקרובות", אמר בן דב ל"גלובס". על לקוחות חברת SiSense נמנים לקוחות כמו סמסונג, ESPN, איביי, רשת הקמעונאות Target ואף Wix הישראלית. חברת SiSense נבחרה באוקטובר האחרון לאחת מהחברות המבטיחות של "גלובס".

אמיר אורעד שמונה למנכ"ל ויחליף את בן דב הוא דמות מוכרת בעולם ההיי-טק הישראלי. לפני שמונה למנכ"ל חברת הבת של נייס, אקטימייז, הוא כיהן בחברה במספר תפקידים. אורעד היה בין מייסדי חברת האבטחה Cyota לצידו של שר הכלכלה נפתלי בנט וד"ר מיכל צור, שנמנית על מייסדי חברת קלטורה. אורעד שימש בחברה כסמנכ"ל שיווק ולאחר מכירת החברה ב-2005 בסכום של 145 מיליון דולר לחברת RSA Security, הוא מונה לסגן נשיא לשיווק ב-RSA.

"לאמיר יש רקורד חזק של הצמחת חברות ופריצה לשווקים חדשים והיה דמות מפתח בהצלחה של כמה חברות", ציין רנדי גליין, דירקטור ב-SiSense ושותף מנהל ב-DFJ Growth, שהובילה את סבב הגיוס האחרון ב-SiSense והשקיעה בעבר בחברות כמו טוויטר, Yammer, Tesla ו-Box. "זו גם ההזדמנות, בשם הדירקטוריון כולו, להודות לעמית בן דב על הצמיחה העצומה של SiSense בהנהגתו. אנחנו מאחלים לעמית ולאמיר הצלחה בדרכים החדשות של כל אחד מהם".

אורעד עצמו הוסיף כי "אני נרגש מאוד מהמינוי ומכך שאוביל צוות מנצח. חברת SiSense היא חברת חדשנית ומצליחה עם אנשים מעולים, טכנולוגיות פורצות דרך ובסיס לקוחות נאמן וגדל במהירות".