"מדד הנאסד"ק יעלה מעל 5,000 נקודות במהלך השבוע"

ביום שישי יפורסם דוח התעסוקה לחודש פברואר, והכלכלנים צופים בממוצע עלייה של כ-235 אלף במספר המשרות ושיעור אבטלה של 5.6%

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

המדדים בוול סטריט רשמו בפברואר עליות מרשימות, לאחר שבפתיחת 2015 הם קרטעו. כעת נשואות עיני המשקיעים ליום שישי הקרוב, בו יפורסם נתון האבטלה בארה"ב.

דוח התעסוקה לחודש פברואר יפורסם ב-15:30 ביום שישי, והכלכלנים צופים בממוצע עלייה של כ-235 אלף במספר המשרות ושיעור אבטלה של 5.6%.

"זה יהיה גדול כי זה תמיד חשוב וגדול. העדות של ילן בקונגרס, ביחד עם נתוני המאקרו של הימים האחרונים ושל השבוע הקרוב שוב החזירו את המשקיעים להתמקד במועד העלאת הריבית בארה"ב, אומר Aaron Task ליאהו פיננס.

ביום שישי דווח כי הקריאה המחודשת של הצמיחה בארה"ב בשלושת החודשים האחרונים של 2014 עומדת על 2.2%, בעיקר משום שחברות חידשו את האספקה במדפי המחסנים שלהן בקצב איטי יותר ממה שדיווחה הממשלה בתחילה. התוצר במקומי הגולמי (תמ"ג) הופחת מרמה של 2.6% באומדן המקורי. כלכלנים ציפו לגידול של 2.1% בתוצר.

בשנת 2014 כולה צמחה כלכלת ארה"ב בקצב של 2.4%, בהשוואה ל-2.2% ב-2013 ול-2.3% ב-2012.

"אני הייתי שם לב במיוחד לשכר לשעה, לאחר שבחודש הקודם נרשמה קפיצה של 0.5% בשכר", אומר טאסק.

מייקל סאנטולי (Michael Santoli) מעריך שמדד הנאסד"ק יעפיל השבוע מעל 5,000 נק'. "זה די מדהים שהשוק ממשיך בראלי הרגוע שלו, ללא זעזועים מיוחדים ובתנודתיות נמוכה במיוחד. אבל צריך לצפות לכך שסביב 5,000 נק' יכול להיות שנראה רעשים".

אנליסטים אחרים מציינים את העובדה שהרבה מאוד חברות ממשיכות לרכוש בחזרה את מניותיהן ולהגדיל דיבידנדים. זה, ביחד עם מגמת המיזוגים והרכישות, צפויים כנראה להמשיך לתמוך בשווקים גם בחודשים הקרובים.