סייברארק בדרך להצעת מכר בהיקף של עד 200 מיליון דולר

הצעת המכר מגיעה לאחר שהחברה נסקה לשווי של 1.8 מיליארד דולר ■ גולדמן זאקס הוא אחד מבעלי המניות בחברה, בדומה לעמיתתה הישראלית מובילאיי ■ רשימת בעלי המניות המוכרים בסייברארק עדיין לא נקבעה

אודי מוקדי / צילום: איל יצהר
אודי מוקדי / צילום: איל יצהר

"לחברה יש כעת בקופה מזומן בשווי של 177.2 מיליון דולר - לא משהו שידחוף אותה לבצע הנפקה משנית, אך זו לא תמיד אמורה לשרת רק את החברה. יש בסייברארק בעלי מניות שאולי ישמחו להיפרד מחלק מהחזקותיהם על רקע רמות השיא אליהן נסקה החברה, ובמיוחד כאשר ההנפקה הראשונה לא כללה הצעת מכר".

את הפסקה לעיל כתבנו כאן במסגרת כיסוי תוצאותיה הרבעוניות של סייברארק (CyberArk), לפני שבועיים. גם אנו לא שיערנו שההערכה שלנו תהפוך כל כך מהר למציאות. סייברארק, חברת אבטחת המידע הישראלית, שהולכת ומתבררת כאחת מהחברות המצליחות שצמחו כאן, מתכננת הנפקה משנית שתכלול רק הצעת מכר, וזאת חצי שנה לאחר הנפקתה הראשונית בנאסד"ק, וכפי שמאפשר לה החוק האמריקאי. המועד בו תפקע תקופת חסימה בת חצי שנה שקבועה באותו חוק הוא ה-23 במארס. אוטוטו.

החברה, שמתמחה בהגנה על מידע ארגוני מתוך הארגון עצמו ולא מבחוץ, הגישה לרשות ני"ע האמריקאית טיוטת תשקיף לקראת הצעת מכר בהיקף כולל מקסימלי (נכון לרגע זה) של 200 מיליון דולר (כולל אופציית "גרין שו"). הנפקה משנית זו לא תכלול גיוס הון חדש לתוך החברה, בדיוק מאותה סיבה אותה ציינו בפסקת הפתיחה - סייברארק מספיק נזילה, וכמו כן ייתכן שבעלי המניות בה לא רוצים לדלל את החזקותיהם מעבר להצעת המכר.

את ההגנה שלה, נזכיר, סייברארק מבצעת על ידי ניהול וניטור של חשבונות מועדפים (Privileged Accounts), חשבונות בעלי הרשאות גבוהות שמאפשרות גישה למידע מאוד רגיש, וזאת מתוך מטרה למנוע הדלפה של מידע כזה למישהו מחוץ לארגון.

כחתמי ההנפקה ישמשו בנקי השקעות מהמובילים בשוק ההון האמריקאי - נתון הממחיש עד כמה "סייבר" הפכה למילה הכי חמה בוול סטריט: גולדמן זאקס, דויטשה בנק, ברקליס ובנק אוף אמריקה-מריל לינץ' (ראשיים); ויליאם בלייר, נומורה ואופנהיימר (משניים).

השוק צפה שתגיע הצעת מכר

העיתוי בו מתבצעת הצעת המכר של סייברארק לא אמור להפתיע. ממש לא. לוול סטריט, כפי שתמיד אנחנו מדגישים כאן, יש חוק לא כתוב: כשמניה מגיעה לרמות שיא - מוכרים אותה, וכמה שיותר מהר. כך זה היה תמיד בשוק המניות הכי גדול בעולם, וכך זה יהיה תמיד. סייברארק, שהונפקה בראשונה לפי מחיר של 16 דולר, נסקה די מהר לפסגות דלילות חמצן - מחיר שיא של 70.35 דולר (ששיקף שווי שוק של 2.1 מיליארד דולר), ולמחיר נוכחי של 59.27 דולר (שווי שוק של 1.8 מיליארד דולר). 2.1 או 1.8 מיליארד דולר - תגי מחיר אלו משקפים מכפילי רווח תלת ספרתיים.

המימוש שחוותה המניה מהשיא (שנקבע רק לפני שבע יממות) כנראה נוצר על רקע הערכת השוק כי הצעת מכר בהיקף כזה או אחר נמצאת באופק הקרוב של החברה. אך אפילו אחריו, מחיר המניה הנוכחי משקף תשואה חלומית לכל מי שהימר עליה בספטמבר האחרון: 270%.

יותר מזה. העיתוי ודאי לא אמור להפתיע כשלוקחים בחשבון שאחד מבעלי המניות הגדולים בחברה. הוא ענק ההשקעות גולדמן זאקס, אחד מהאריות של וול סטריט. גולדמן זאקס זה וול סטריט, למעשה, ו-וול סטריט זה גולדמן זאקס. לכן, לא פלא שהוא דוחף את החברה להצעת מכר ברגע הראשון שמתאפשר לו.

גולדמן זאקס, נזכיר, הוא במקביל בעל המניות הגדול בענקית ישראלית אחרת, מובילאיי (Mobileye), שאף אותה הוא מנסה להוביל להצעת מכר כבדת משקל חצי שנה לאחר הנפקתה הראשונית. בעיתוי די מקרי, ענק ההשקעות הזה צפוי לגזור קופון נאה בהחלט משתי הצלחות ישראליות. מובילאיי נסחרת כעת לפי מחיר של 35.48 דולר המשקף שווי חברה של 7.6 מיליארד דולר - 39% מתחת למחיר השיא אך 42% מעל מחיר ההנפקה.

מלבד הצעת המכר הצפויה, פקיעת תקופת החסימה פרושה שעובדי סייברארק יוכלו לממש אופציות בנות מימוש מיידי. כפי שבדיקת "גלובס" העלתה בעבר, האופציות של כל עובדי החברה משקפות הטבה "על הנייר" של 257.6 מיליון דולר, 182.5 מיליון דולר מתוכה באופציות בנות מימוש מיידי.

בעלי המניות בסייברארק
 בעלי המניות בסייברארק