הדולר עלה ב-0.5% ונגע במהלך המסחר ברף ה-4 שקלים

האירו עלה ל-4.477 שקלים ■ FXCM ישראל: אם יצליח לפרוץ את ה-4 שקלים, הדבר עשוי לסמן את המהלך השורי הבא של הצמד דולר-שקל ■ אפסילון: בנק ישראל נכנס למלחמת המטבעות העולמית עם כלי נשק בעל עוצמה קטנה מאוד

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

השקל נחלש היום (ב') מול המטבעות הזרים העיקריים בתחילת שבוע המסחר הבין בנקאי, כאשר הדולר עלה ב-0.5% ל-3.986 שקלים, לאחר שמוקדם יותר היום נגע המטבע האמריקאי ברף הפסיכולוגי של 4 שקלים. האירו עלה ב-0.68% ל-4.477 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר הדרמה בשוק המט"ח המקומי בשבוע שעבר, הדולר-שקל פותח שבוע חדש במומנטום חיובי והוא בוחן את רמת המפתח ב-4 שקלים. לפחות על פניו, כל הגורמים תומכים כעת בפריצה של המחסום הפסיכולוגי הזה כבר בימים הקרובים".

ב-FXCM ישראל מוסיפים עוד כי "במצב הנוכחי, כאשר בעולם הדולר מציג מומנטום חיובי ואילו בזירה המקומית השקל חבול ומוכה, ייתכן בהחלט שכבר השבוע נראה פריצה של רמת 4 שקלים. זהו המחסום הפסיכולוגי שבנק ישראל מעוניין שיישבר. הצמד נכשל בשלושת ניסיונותיו האחרונים בחודשיים האחרונים לפרוץ את המחסום. אם יצליח הפעם, הדבר עשוי לסמן את המהלך השורי הבא של הצמד. בצל פריצות השווא בחודשיים האחרונים, חשוב יהיה להמתין להתבססות של מספר ימים מעל רמה זו לפני שיהיה אפשר להכריז על פריצה אמיתית".

מנהל ההשקעות הראשי באפסילון עידן אזולאי התייחס למסחר במט"ח וציין כי "הסיפור של היום שייך לדולר שנגע ברף של 4 שקל. ההסבר המקובל הוא שהפחתת הריבית בשבוע שעבר הינה הגורם העיקרי שהניע את הפיחות, אלא שהדולר מפגין עוצמה בשווקי העולם ולא רק מול השקל. תחושתי היא שבנק ישראל נכנס למלחמת המטבעות העולמית עם כלי נשק בעל עוצמה קטנה מאוד שהשפעות הלוואי שלו עלולות להזיק למשק בטווח הארוך יותר מאשר להועיל לו".

"כל עוד הריבית בישראל תישאר ברמת השפל הנוכחית, בזמן שבארה"ב ההתבטאויות של ילן ופישר מאותתות על העלאת ריבית בסוף 2015 או תחילת 2016, הפער הזה יוצר קרקע מאוד פורייה להמשך ההתחזקות של הדולר כנגד השקל וגם כנגד המטבעות המובילים בעולם ובראשם האירו, שם הופעלה לאחרונה גם תכנית הרחבה כמותית אגרסיבית. רמה של 4.2 שקלים זו רמה שכבר נמצאת מעבר לפינה. במקביל, בעולם אני צופה ששערו של אירו אחד ייחלש ויסחר ברמה של דולר אחד, או קרוב מאוד לזה", כך אומר קובי נימקובסקי, מנכ"ל בית ההשקעות אלומות, בהתייחסו להתחזקות הדולר לרף 4 השקלים.