25% מהאמריקאים: אין לנו מושג מיהו נתניהו

תוצאות הסקר של מכון המחקר Pew הולידו כותרת בעיתון שמסקר את גבעת הקפיטול: Netanya-Who? ■ סקר אחר: מחצית מהמאמריקאים מתנגדים להזמנת נתניהו לנאום ■ 25% לא יודעים מה הוא רוצה, ל-38% יש דעה חיובית עליו

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

על רקע המהומה התקשורתית הגדולה סביב ביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוושינגטון, בא סקר חדש ומעמיד את הדברים בפרופורציה: ישראל לא במרכז העולם, נתניהו אינו שמש שסביבה חגים כוכבי משנה, ועולם כמנהגו נוהג גם כאשר ראש ממשלת ישראל מתכנן לזעזע את אמות הספים של הקונגרס בנאום חוצב להבות על איומי המזרח התיכון.

על-פי סקר של מכון המחקר פיו (Pew), שפורסם אמש (א'), 25% מהמאמריקאים לא שמעו מעולם את השם נתניהו וממילא הם אינם יודעים מיהו ומה הוא רוצה. העובדה הזו הולידה כותרת קצרה וקליטה באתר של "דה היל", עיתון שמסקר את גבעת הקפיטול: Netanya-Who?

מבין אלה ששמעו את שמעו של ראש ממשלת ישראל, ל-38% יש דעה חיובית עליו לפני נאומו המתוכנן בקונגרס, ול-27% דעה שלילית. ל-35%, לרבות אותם 25% שלא שמעו על נתניהו, אין שום דעה עליו.

כצפוי, התמיכה בנתניהו גבוהה יותר בצד הימני של הסרגל הפוליטי מאשר בצד השמאלי. 53% מאלה שהגדירו עצמם רפובליקנים רואים את ראש ממשלת ישראל באור חיובי, 21% באור שלילי, ולשאר אין דעה. בקרב הדמוקרטים, 28% אוהדים את נתניהו, ו-38% מסתייגים ממנו. ל-37% אין דעה.

במקביל, מראה סקר חדש של NBC ו-"וול סטריט ג'רנל", כי 48% מהאמריקאים סבורים שהיו"ר הרפובליקני של בית-הנבחרים, ג'ון ביינר, לא היה צריך להזמין את נתניהו לנאום בקונגרס בלי להודיע על כך תחילה לנשיא ארה"ב ברק אובמה.

רק 30% סבורים שההזמנה היתה ראויה. 22% לא ידעו מה להשיב. גם כאן קובעת השייכות המפלגתית של הנשאלים: 66% מהדמוקרטים סבורים שלא היה צריך להזמין את נתניהו בלי לתאם את ההזמנה עם הבית הלבן. לעומת זאת, רק 28% מהרפובליקנים חושבים כך.