דירוג המיליארדרים של "פורבס"; מי הישראלי העשיר בעולם?

המגזין האמריקאי פרסם את רשימת המיליארדרים ל-2015 ■ האנשים העשירים ביותר בעולם - ביל גייטס, קרלוס סלים, וורן באפט ■ הישראלי המוביל - אייל עופר, בנו של סמי עופר המנוח

ביל גייטס / צילום: רויטרס
ביל גייטס / צילום: רויטרס

המגזין האמריקאי "פורבס" פרסם היום (ב') את רשימת המיליארדרים העולמית שלו לשנת 2015, ללא שינויים משמעותיים בעשירייה הראשונה.

מייסד מיקרוסופט ביל גייטס הוא האיש העשיר בעולם עם הון מוערך של 79.2 מיליארד דולר. אחריו טייקון התקשורת המקסיקני קרלוס סלים עם הון בהיקף 77.1 מיליארד דולר. סוגר את השלישייה וורן באפט, "האורקל מאומהה", עם הון של 72.7 מיליארד דולר.

עוד בעשירייה: טייקון האופנה הספרדי אמנסיו אורטגה, מייסד אורקל לארי אליסון ויורשי סם וולטון, מייסד הקמעונאית הגדולה בעולם וול מארט.

מבין הישראלים, הרי שאייל עופר, בנו של סמי עופר המנוח, נמצא בפסגה עם הון מוערך של 8.5 מיליארד דולר, אחריו סטף ורטהיימר (5.6 מיליארד דולר) וארנון מילצ'ן (5.1 מיליארד דולר). עוד ברשימה: עידן עופר (4.8 מיליארד דולר), שרי אריסון (4.4 מיליארד דולר), יצחק תשובה (3.6 מיליארד דולר), בני שטיינמץ (3.5 מיליארד דולר), טדי שגיא (3.3 מיליארד דולר) ושאול שני (3 מיליארד דולר).