תיק ההשקעות המומלץ של מנכ"ל קבין בית ההשקעות

רן קבין מזהה הזדמנות בנאסד"ק ובקרנות העוקבות אחר המדד, וכן במניות eBay, עליבאבא וחברות טק נוספות ■ "סקטור הטכנולוגיה מתומחר בזול יחסית, למרות שהצמיחה ברווחיו צפויה להיות גבוהה מהממוצע"

רן קבין / צילום: תמר מצפי
רן קבין / צילום: תמר מצפי

כחלק מרמות השיא בהן נמצאים המדדים המובילים בארה"ב, גם מדד הנאסד"ק טיפס לרמות בהן לא שהה בעבר, אחרי תשואה דו-ספרתית של קרוב ל-60% שהשיג בשנתיים האחרונות. בבית ההשקעות קבין מזהים בכך הזדמנות ומפנים זרקור לענף הטכנולוגיה.

"סקטור הטכנולוגיה מתומחר בזול ביחס למדד ה-S&P 500 כולו", אומרים בקבין, "וזאת למרות שהצמיחה ברווחים צפויה להיות גבוהה מהממוצע. מצב זה מעמיד את הסקטור בעמדה אטרקטיבית יחסית". עוד לדבריה, "מכפיל הרווח הממוצע של סקטור הטכנולוגיה ביחס לרווחים הצפויים לשנת 2015 עומד היום על 16.2 - נמוך מהמכפיל הממוצע לאותה תקופה של ה-S&P 500, שעומד על 17.1".

רן קבין, מנכ"ל בית ההשקעות, מוסיף כי "הצמיחה הצפויה ברווחי חברות הטכנולוגיה בשנת 2015 היא 9.2% (מקום רביעי מבין הסקטורים), הרבה יותר מהממוצע ב-S&P 500 כולו, שעומד על שיעור של 3.3% בלבד".

"עם זאת", מדגיש קבין, "יש לקחת בחשבון ששתי המניות הגדולות בסקטור (אפל ומיקרוסופט) כבר ביצעו מהלך דרמטי בשנים 2013-2014; אפל קפצה ב-52% ומיקרוסופט זינקה ב-84%, מהלך שיהיה קשה לשיחזור". קבין מציין כי "מניית אפל מהווה כ-18% מסקטור הטכנולוגיה ב-S&P, ואילו מניית מיקרוסופט מהווה 8.75% מהמדד. חשוב לציין כי סקטור הטכנולוגיה במדד S&P 500 הינו בעל הרכב שונה ממדד הנאסד"ק 100 וממדד הנאסד"ק הכללי, אבל הקורלציה ביניהם מאוד גבוהה".

לדבריו, קרן QQQ שעוקבת אחר מדד נאסד"ק 100 הניבה בשנים 2013-2014 תשואה של כ-63%, "גבוה יותר משמעותית מהקרן XLK, שעוקבת אחר סקטור הטכנולוגיה במדד S&P 500, שהניבה כ-49%".

שונות גבוהה בתוך הסקטור

קבין מסביר כי "בשונה מסקטורים אחרים, סקטור הטכנולוגיה מורכב מחברות רבות שאין ביניהן כל קשר ועסקיהן מושפעים מגורמים שונים". כך לדבריו, "בסקטור האנרגיה למשל, חברות רבות מושפעות מאותו גורם - מחיר חבית נפט, ואילו חברות מסקטור הצריכה מושפעות מאוד מפרמטרים כגון גובה ההכנסה הפנויה ורמת ביטחון הצרכנים".

לעומת אלו הוא מציין כי "סקטור הטכנולוגיה, שהוא הגדול ביותר במדד S&P 500 ומהווה כ-22% ממנו, הוא סקטור הרבה יותר מורכב. כך למשל, אין כמעט קשר בין הפעילות העסקית של חברת אפל, לבין חברה כמו יאהו, סיסקו או eBay".

"לכן", מפרט קבין, "קיים קושי בהתייחסות למניות הטכנולוגיה כמקשה אחת. למרות זאת, ההיסטוריה מלמדת שעל אף השונות ברמת העסקים עצמם, חלק גדול מהמניות הללו התנהגו באופן דומה בתקופות מסוימות: הן בנפילה הגדולה של שנת 2000, והן בגאות המתרחשת בשנים האחרונות".

טראומת הדוט.קום

בקבין מוסיפים כי משבר שנת 2000 והתפוצצות בועת ההיי-טק "הותירו אצל המשקיעים צלקת גדולה", והובילו למצב בו "מניות הטכנולוגיה איבדו מיוקרתן והתימחור שלהן הפך לשמרני יותר מבעבר, אפילו ביחס לסקטורים אחרים. חברות כמו מיקרוסופט, סיסקו ואפילו אפל נסחרו במכפילי רווח שמרניים יחסית של כ-12-15. חלק מן הענקיות הללו דשדשו במשך תקופות ארוכות".

כדוגמה לדשדוש ממושך מזכירים בבית ההשקעות את מניות מיקרוסופט ואינטל, וזאת למרות שמצב עסקיהן היה במגמת שיפור, עד ש"בשלב כלשהו, בסוף שנת 2012-תחילת 2013, המניות הללו פרצו כלפי מעלה מרצועת הדשדוש".

במצב הנוכחי, בקבין מזהים אפסייד נאה בכמה מניות משמעותיות, בהן eBay. לגביה מציינים כי "החברה צפויה לבצע ספין-אוף ליחידת הפייפל שלה, שהינה שחקנית מרכזית בשוק התשלומים במובייל והיא צומחת במהירות. יחידת הקמעונאות של eBay אמנם פחות מלהיבה את המשקיעים, אבל היא בין הריטיילרים הגדולים בעולם, בעלת שיעורי רווח חזקים, מבנה הוצאות שאינו מצריך השקעות גדולות, פעילות עולמית וצמיחה של סביב ה-10%".

מניה נוספת היא עליבאבא, לגביה מציינים בבית ההשקעות כי היא "אמנם נסחרת בשווי גבוה מאוד, אבל מדובר בחברה בעלת קצב צמיחה מהיר מאוד, ולאחר הירידה החדה במניה משיא של כ-120 דולר לכ-85 דולר, אנו סבורים שמדובר בהשקעה אטרקטיבית".

מניות נוספות שבקבין מזהים בהן פוטנציאל הן פייסבוק, מיקרוסופט וסיסקו.

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של רן קבין
 ההמלצות של רן קבין

תיק ההשקעות של רן קבין 2/3/15
 תיק ההשקעות של רן קבין 2/3/15