נעילה שלילית באירופה; "ממתינים לנסיגה כדי לקנות מניות"

בגרמניה דווח היום כי המכירות הקמעונאיות קפצו בינואר ב-2.9%, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של כ-0.4% בלבד ■ כלכלת שווייץ צמחה ב-0.6% ברבעון הרביעי של 2014

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה ננעל היום (ג') בירידות שערים, לאחר פרסום מאקרו, ועל רקע ירידות שערים בוול סטריט.

בגרמניה דווח היום כי המכירות הקמעונאיות קפצו בינואר ב-2.9%, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של כ-0.4% בלבד.

עוד דווח היום כי כלכלת שווייץ צמחה ב-0.6% ברבעון הרביעי של 2014, כפול מהציפיות שעמדו על 0.3%.

שלמה קופר, אנליסט ראשי ב"מגמות", מציין כי הכסף ממשיך לזרום לשוק המניות האמריקאי על רקע שיעורי ריבית נמוכים והעדיפות הכלכלית של צפון אמריקה על-פני סין או אירופה. הנאסדק בפעם הראשונה ב-15 שנים מעל לרמת ה-5,000 נקודות, אך לעליות בשוק אין הרבה כוח, בהתחשב בעובדה כי ה-S&P 500 כבר עלה 5.5% בפברואר והנאסדק 7%.

"אף משקיע לא רוצה להיתפס כאשר תיקון המחירים יגיע. במבט היסטורי המניות יקרות אך עדיין לא יקרות מדי. אם להסתכל קדימה על המשך השבוע, ככל הנראה השוק עומד לעצור ברמות האלו, כאשר המשקיעים יכנסו בימים הקרובים לעמדת מגננה לקראת פגישת הבנק המרכזי של אירופה ביום חמישי ושחרור הנתונים המשמעותיים על התעסוקה ביום שישי שיתנו אינדיקציה מה הפד עומד לעשות בנוגע לשיעורי הריבית ומתי", אומר קופר.

המסחר בבורסות אסיה התנהל היום במגמה מעורבת לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים כאשר מדד הנאסד"ק טיפס לשיא שלא נראה 15 שנה.

אתמול כאמור ננעל המסחר בוול סטריט בעליות, בעוד מדד הנאסד"ק חצה את רף ה-5,000 נקודות לראשונה מאז מארס 2000.

ביום שבת חתך הבנק המרכזי של סין את שיעור הריבית ב-25 נקודות בסיס ל-5.35%, על רקע הדרדרות התנאים הכלכליים במדינה. כעת, הסוחרים ממתינים בדריכות לראות מה יהיו הצעדים המוניטארים הנוספים שהממשל בסין ינקוט במטרה לייצב את הכלכלה. ע"פ הערכות, הממשל יכריז על מספר צעדים נוספים במטרה לעודד את הביקושים בשוק הנדל"ן.

באוסטרליה הבנק המרכזי הותיר היום את הריבית לחודש מארס על כנה, ברמה של 2.25% במטרה להימנע ממצב של בועה בשוק הנדל"ן המקומי. עם זאת, בשוק סבורים כי הבנק יחתוך את הריבית מאוחר יותר השנה בעיקר בשל החולשה הכלכלית בסין שפוגעת ביצוא הסחורות באוסטרליה.

"חצי מהמשקיעים ממתינים לנסיגה כדי לרכוש עוד מניות והחצי השני פשוט קונים מניות", מציין אנדרו קלארק, מנהל השקעות בחברת Mirabaud Asia Ltd. "המגמה בטווח הארוך היא מגמה חיובית בעיקר משום שהמשקיעים צופים עונת דוחות חיובית", הוא הוסיף.

מניית שארפ צנחה בצל דיווח לפיו היא מתכננת למכור מניות ומחפשת משקיעים חדשים. יצרנית הברזל JFE Holdings צללה בכ-4.5% לאחר שבנק ההשקעות נומורה חתך את ההמלצה על החברה. מניות הפארמה ביפן נסחרו במגמה חיובית.