הדולר נותר יציב; "תהיה התערבות אגרסיבית של בנק ישראל"

האירו נפל כ-0.6% ■ מנכ"ל Smart Capital: "בנק ישראל מפשיל שרוולים ומוריד ריבית כדי לתמוך ביצואנים המקומיים ובשערי המט"ח הבעייתים"

קרנית פלוג / צילום: מארק ניימן-לע''מ
קרנית פלוג / צילום: מארק ניימן-לע''מ

הדולר היציג נותר היום (ג') יציב על שער של 3.987 שקלים. זאת לאחר שאתמול נגע ברמת ה-4 שקלים לדולר, לפני שנסוג. האירו היציג נחלש ב-0.58% ל-4.452 שקלים.

בעולם נסחר האירו בירידה קלה סביב 1.116 דולרים לאירו. בגרמניה דווח היום כי המכירות הקמעונאיות קפצו בינואר ב-2.9%, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של כ-0.4% בלבד. בשווקים ממתינים בדריכות לפרסום דוח התעסוקה בארה"ב ביום שישי, שישפיע רבות על שוקי המניות, המט"ח והאג"ח.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין כי " מאז הפחתת הריבית המפתיעה של בנק ישראל בשבוע שעבר השקל המשיך להיחלש, בכ-4% מול הדולר וב-3% מול האירו. מדיניות בנק ישראל צפויה להמשיך להשפיע על השקל בטווח הקצר. בטווח הארוך יותר, להערכתנו, הגורמים שתמכו בהתחזקות השקל בשנתיים האחרונות לא השתנו (העודף בחשבון השוטף, רכישת חברות ישראליות על ידי זרים, הנפקות ישראליות בחו"ל, והגז הטבעי המקומי). לכן בטווח הארוך יותר השקל צפוי לחזור ולהתחזק מול סל המטבעות".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל בוחן את רמת 4 שקלים. לפחות לפי שעה, לא נראה שהמחסום הפסיכולוגי מרתיע את הספקולנטים ואיננו מזהים רתיעות לאחור ברמה התוך-יומית. ברמה המבנית, הרמה המשמעותית היא השיא של ינואר ב-4.016 ש'. שבירה של שיא זה תסמן שיא חדש נוסף במגמת העלייה שהחלה באוגוסט 2014. למרות העלייה החדה של השבוע האחרון והציפייה המתבקשת לתיקון או התכנסות, בתנאים הנוכחיים ייתכן כי פריצה מוצלחת מעל השיא אף תיתן דחיפה נוספת לעלייה ותמשוך לשוק גל נוסף של לונגיסטים. כרגע זה נראה כמו טרייד חד כיווני".

"בעולם הדולר ממשיך להתחזק, כאשר מדד הדולר העולמי נסחר ברמת שיא של 11 שנים, וזאת על רקע האמון הגובר בכלכלה האמריקנית ופער בינה לבין כלכלות המפתח האחרות, שעדיין מדשדשות. לאחר תקופה של דשדוש והתכנסות, נראה כי הדולר שוב פותח פער מול המטבעות המרכזיים האחרים. בשוק יעקבו השבוע אחר טיב נתוני המקרו בארצות הברית, ובראש ובראשונה דוח התעסוקה. אם דוח התעסוקה ימשיך להצביע על מגמת השיפור, הדבר רק ימחיש את היתרון היחסי של הכלכלה האמריקנית ויגביר את הביקוש לדולר".

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital, הוסיף: "בנק ישראל מפשיל שרוולים ומוריד ריבית כדי לתמוך ביצואנים המקומיים ובשערי המט"ח הבעייתים. ההבנה שהכלכלה המקומית דומה לשכנתה מצפון (אירופה) הרבה יותר מאשר לשכנתה ממערב (ארה"ב) תעזור למקבלי ההחלטות לקבל החלטות פרדוקטיביות ואנו מצפים שכך גם יעשו. אני צופה התערבות אגרסיבית יותר מצד בנק ישראל הן בהודעות הריבית הבאות, גם בהתערבויות במסחר וגם בהקלה כמותית אשר יתמכו בהחזרת האינפלציה ליעדה".