הטיפ היומי: מניה שכדאי לקנות לטווח הארוך בלבד

קרדיט סוויס מתמחר בחסר את מניית אנהאוזר-בוש, אך רואה בה "שחקנית לטווח הארוך"

יצרנית הבירה Anheuser–Busch / צילום: בלומברג
יצרנית הבירה Anheuser–Busch / צילום: בלומברג

יצרנית הבירה Anheuser-Busch נסחרת בבורסה של בלגיה בשווי של כ-183 מיליארד אירו. החברה היא יצרנית הבירות הגדולה ביותר ואחת מחברות הצריכה הגדולות ביותר בעולם. היא נוצרה ממיזוג של כמה חברות, וכיום בעלי המניות הגדולים בה (52%) הם קונסורציום משפחות מברזיל ומבלגיה.

אנחנו מפחיתים את התחזיות שלנו לרווח הנקי למניה של החברה לשנים 2015-2016 ב-2%-6%, בעיקר בשל השפעות שליליות של שערי החליפין, תרומה נמוכה יותר של רכישה עצמית של מניות והתרחבות איטית יותר של שולי הרווח בברזיל.

להערכתנו, ה-EBITDA האורגני (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יצמח ב-2015 בכ-9%, בזכות מגמות נוחות לתמהיל המחירים שישפיעו על התרחבות שולי הרווח הגולמי, ויותר מאשר יפצו על הוצאות השיווק. אנחנו צופים שהוצאות גדולות בתחום ההפצה, בעיקר בארה"ב ובמקסיקו, יעיקו על תוצאות המחצית הראשונה של השנה.

אנחנו רואים באנהאוזר-בוש שחקנית לטווח הארוך. מהלכי החברה מדגימים שוב את המיקוד שלה בהשגת צמיחה אורגנית בת-קיימא, ושנת 2015 צפויה להיות עוד שנה של השקעות משמעותיות במכירות ושיווק, אחרי עלייה של 11% בהוצאות אלה ב-2014. בעוד בשלב זה עדיין לא רואים את החזר ההשקעה בגידול בר קיימא במחזור המכירות, ההשקעות ממשיכות לתמוך בתמחור, ובעיקר בתמהיל חיובי של מותגי פרימיום שתורמים יותר לשולי הרווח.

הדיבידנד של אנהאוזר-בוש והגדלת הרכישה העצמית של המניות שלה מתקבלים באופן חיובי, גם אם לא מדובר בהפתעה. אנחנו מצפים להגדלה נוספת בדיבידנד בשנת 2015, ומצפים לתשואת דיבידנד של 3% - ברף העליון של חברות מוצרי הצריכה הלא-מחזורית.

מניית אנהאוזר-בוש נסחרת במכפיל רווח של כ-23 ל-2015, בדומה לחברות מוצרי צריכה אירופיות אחרות. עם זאת, תזרים המזומנים החופשי ותשואת הדיבידנד שלה הם מהגבוהים במגזר. בתחום יקר ועם אפסייד מוגבל, אנהאוזר-בוש נותרת אחת המניות המועדפות עלינו. למרות שמחיר היעד שלנו למניה, 110 אירו, נמוך בכ-3% ממחיר השוק, המלצתנו נותרת "תשואת יתר".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם