שווה קנייה: מניית אופנה שיכולה להתלבש לכם על התיק

יצרנית הבגדים מתמודדת עם אתגרי השוק, תוך שהיא משקיעה בחדשנות ומבצעת מהלכים עסקיים מעניינים ■ השיפור העקבי בתוצאותיה הופך אותה לראויה להשקעה

ענף הטקסטיל בישראל ידע בעבר ימים יפים, אך מאז הוא למעשה כמעט נעלם לאור תמורות גלובליות אשר מציעות אלטרנטיבות תחרותיות עדיפות. כמו במרבית התחומים, בישראל המתכון להצלחה הוא שילוב של חדשנות, חזון והנהלה איכותית.

חברת דלתא ישראל היא אחת החברות הוותיקות בישראל בתחום הטקסטיל והגדולה בתחומה בארץ. החברה התאגדה בשנת 1975 כחברה פרטית, וכעבור 7 שנים הונפקה בבורסה והפכה לחברה ציבורית.

דלתא עוסקת בייצור ושיווק של הלבשה תחתונה, גרביים, חולצות ובדים, בגדי ספורט, הלבשת פנאי, והלבשת ילדים ותינוקות. החברה פועלת בשלושה תחומים מרכזיים: ייצור עבור מותגים מובילים (Private Label), עבור רשתות קמעונאיות מובילות ועבור מותגים מובילים תחת הסכמי זיכיון (ובהם למשל נייקי, הוגו בוס, קלווין קליין, אנדר ארמור, לולולמון, טארגט, וולמארט ומייסי'ס).

בגרמניה ובמערב אירופה השיווק הקמעונאי נעשה בעיקר באמצעות המותג "שיסר", ובארץ הייצור והשיווק הם תחת המותג "דלתא" .

החברה מצליחה להציג בשנים האחרונות שיעורי צמיחה נאותים (צמחה אפילו בשוק האירופי). להערכתנו, שיעורי צמיחה אלה נובעים מרכישות אסטרטגיות שהיא מבצעת. כך למשל, רכישת שיסר הגרמנית היא דוגמה ליכולתה של החברה להרחיב את פעילותה ובכך להגדיל את דריסת רגלה בשווקים חדשים, תוך הקטנת התלות בשווקים שבהם היא פועלת.

חוזקה הפיננסי של דלתא נובע מקופת מזומנים מכובדת, אשר מאפשרת השקעות נוספות, בין היתר בתהליכי התייעלות פנימיים, כפי שנצפו במהלך השנים 2013-2014; בפעילות עסקית, קרי ברכישות אסטרטגיות אשר נועדו כאמור להרחבת פעילותה; ובאפשרות חלוקת דיבידנדים למשקיעיה, ככל שהחברה מחליטה.

מבחינת יחסי המינוף, יחס החוב ל-CAP של דלתא עלה, לאור גיוס חוב שביצעה אשתקד, אולם הוא עדיין בתחום הסביר להערכתנו (מרבית החוב לטווח הארוך). להערכתנו, בשנה הקרובה החברה עשויה לקצור את פירות ההשקעות ולהציג צמיחה גבוהה ממתחרותיה.

להקטין התלות בוולמארט ובנייקי

אנו סבורים כי נקודת החולשה של דלתא נעוצה בתלות בשני לקוחות עיקריים, המהווים כ-20%-25% ממכירותיה - וולמארט ונייקי. החברה פועלת לשינוי המגמה, על ידי חיזוק מכירותיה באירופה. בנוסף, לחברה תלות במחירי חומרי הגלם (כותנה) ובמחירי שערי החליפין, בעיקר האירו והדולר. עוד נציין, כי שניים ממפעלי החברה מוקמים בירדן ובמצרים - מדינות הנמצאות תחת קונפליקטים צבאיים מתמשכים.

דלתא משתמשת בחלק מפעילויות הייצור שלה בקבלני משנה, והדבר מאפשר לה גמישות תפעולית.

למרות כלל האתגרים העומדים בפניה, דלתא מציגה בדוחותיה הכספיים שיפור ברווחיות ובמכירות לאורך זמן, ובתנאי סביבת מקרו קשים ומאתגרים.

להערכתנו, נושא המיזוגים ורכישות עשוי להמשיך להעסיק את דלתא, ואף להגיע לכדי ביצוע רכישה אסטרטגית; זאת בהינתן המשך השיפור במצבן העסקי של לקוחותיה ובפעילותה המקומית. ייתכן גם שהחברה תמשיך להציג צמיחה.

לסיכום, דלתא אמנם חשופה לאתגרים, אולם היא מצליחה עד כה לשפר את רווחיותה לאורך השנים באמצעות השקעה במוצרים חדשניים וביצוע מהלכים עסקיים דוגמת הסכמי זכיינות ושיתופי פעולה עם מותגים מובילים נוספים ברחבי העולם.

השורה התחתונה: דלתא ראויה, להערכתנו, לבחינה להשקעה.

הכותבים הם מנהל באקסלנס נשואה ומנהל השקעות תחום מניות בקבוצה. הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לכותבים אין עניין אישי בנושא הכתבה. קרנות נאמנות בניהול אקסלנס ו/או חברות מקבוצת אקסלנס מחזיקות ו/או עשויות להחזיק ני"ע ונכסים פיננסיים המוזכרים בכתבה

דלתא
 דלתא