הצלחה במכרז המוסדי של חברת הנדל"ן הזרה GFI

הגדילה את גיוס האג"ח ל-225 מיליון שקל ■ בעקבות הביקוש הער ירדה הריבית שנקבעה במכרז, ועמדה על 7.9% ■ 3 חברות זרות נוספות פועלות לביצוע הנפקות אג"ח בגל הגיוסים הנוכחי

אלן גרוס / צילום: מצגת החברה
אלן גרוס / צילום: מצגת החברה

הצלחה במכרז המוסדי של חברת הנדל"ן הזרה ג'י.אפ.איי (GFI), שהתקיים אתמול (ב'). במכרז המוקדם למשקיעים מסווגים נרשמו ביקושים ערים לאג"ח (סדרה א'), ועקב כך מתוכננת הגדלה של היקף הסדרה המונפקת מ-200 מיליון שקל ל-225 מיליון שקל.

ג'י.אפ.איי, שבבעלות אלן ואדית גרוס, עוסקת בהשכרת דירות ומשרדים, בהפעלת בתי מלון ובייזום פרויקטים חדשים בתחומים אלו. בבעלות החברה החזקות ב-11 מתחמי דיור שונים, בבניין משרדים ובנכס מסחרי נוסף בברוקלין, וכן בשני בתי מלון במנהטן ובפאלם ספרינג. כמו כן מחזיקה החברה בשלוש קרקעות במנהטן ובברוקלין, שמיועדות להקמת בנייני מגורים ומלון.

לג'י.אף.איי היו בסוף ספטמבר 2014 נכסים בשווי של 220 מיליון דולר, והון עצמי בשווי של 121 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2014 הציגה החברה רווח זעום של 647 אלף דולר מהשכרת נכסים והפעלתם, אולם עלייה בשווי הנדל"ן שבבעלותה יצר לה באותה התקופה רווח נקי גבוה של 25 מיליון דולר. לקראת ההנפקה זכתה החברה לדירוג A מינוס מחברת S&P מעלות.

במסגרת המכרז המוסדי הציעה ג'י.אפ.איי אג"ח שקליות לא צמודות במח"מ של 4.16 שנים, ועם הנחה של 0.75% עבור המשתתפים במכרז המוסדיים. הריבית המקסימלית במכרז המוסדי עמדה על 8% (תשואה אפקטיבית של 8.35%), אולם לאור הביקוש הער היא ירדה ל-7.9%.

הנפקת ג'י.אפ.איי היא הסנונית הראשונה בגל נוסף של גיוסי אג"ח בבורסה המקומית מצד יזמי נדל"ן יהודים-אמריקאים, שמקימים לצורך כך תאגידים באיי הבתולה הבריטיים (BVI), ומקבצים לתוכם נכסים מניבים וקרקעות שבבעלותם. גל זה צפוי לכלול לפחות עוד שלוש חברות, שאחת מהן, רילייטד של סטיבן רוס, קיימה היום את המכרז המוסדי בהנפקת האג"ח שלה, בעוד שהשתיים הנוספות, טריטופ וסימון-ברון, שנחשבות קטנות יותר, ימתינו בדריכות לתוצאות ההנפקות של אחיותיהן הגדולות.

רילייטד, אשר לה נכסים בשווי של 869 מיליון דולר והון עצמי של 323 מיליון דולר, זכתה לדירוג חוב גבוה יותר של A פלוס מ-S&P מעלות, ובכוונתה לגייס עד 800 מיליון שקל. האג"ח שלה מוצעת למשקיעים עם מח"מ של 4.6 שנים ועם עמלת התחייבות מוקדמת של 0.6%, שתגדיל את התשואה האפקטיבית המקסימלית ל-6.23%.