נעילה מעורבת בבורסה; פועלים ירדה 1.9%, בזק טיפסה 1.7%

ירידות שערים באירופה ובוול סטריט ■ מחר לא יתקיים מסחר בבורסה לרגל חג פורים ■ עסקת ענק לטאואר עם אינטל ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') במגמה מעורבת ברקע ירידות שערים בבורסות אירופה ובמדדי וול סטריט. מדד המעו"ף טיפס ב-0.2% אך לא הצליח לאתגר את שיא כל הזמנים - 1,534 נקודות. מדד ת"א 75 ירד בכ-0.2% בעוד מדד הבנקים סיים בירידה של 0.7% בהובלת מניית הפועלים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל. מחר, נזכיר, לא יתקיים מסחר בתל-אביב לרגל חג פורים.

מסיכום נתוני המסחר השבוע עולה כי מדד המעו"ף טיפס השבוע ב-0.8%, ומתחילת השנה עלה המדד ב-4.4%, לאחר עלייה של 10.2% בשנת 2014. מדד ת"א-100 עלה השבוע ב-1.0% ומתחילת השנה עלה ב-5.3%, לאחר עלייה של 6.7% בשנת 2014.

סוף השבוע בוול סטריט מתקרב ועמו דוח התעסוקה לחודש פברואר. כבר היום פורסם הסקר המקדים לדוח - סקר ה-ADP, שהצביע על תוספת של 212 אלף משרות בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) בעוד בשוק ציפו לתוספת של כ-220-240 אלף משרות.

מניות במוקד

טאואר הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול במחזור עצום ברקע דיווח על התחלת ייצור המוני של חיישן תמונה אינפרא אדום הנמצא בשימוש על ידי אינטל בטכנולוגיה מתקדמת עבור שוק הדמיית התלת ממד. על פי הערכות בשוק, מדובר בעסקה בהיקפים של מאות מיליוני דולרים ב-4 השנים הקרובות.

הפסדי הענק שרשמה חברת אפריקה ברבעון הרביעי של 2014 בגין פעילותה ברוסיה, הובילו את חברת דירוג האשראי מידרוג להפחית את דירוג החוב של אפריקה בדרגה אחת, מ-A3 ל-Baa1. הפחתת הדירוג צפויה להביא ליציאתן של איגרות החוב של אפריקה ישראל ממדדי תל-בונד 20 ותל-בונד 40.

לאחר שלא הצליחה לקבל שיפוי ביטוחי בגרמניה למוצר שלה ומנייתה קרסה בעשרות אחוזים, הודיעה אתמול אינסוליין על התפטרות המנכ"ל מייק נץ.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]