נעילה חיובית בבורסות אירופה; האירו בשפל של 11 שנים

ירידות שערים בוול סטריט ■ בלומברג: Royal Bank of Scotland עשוי לפטר עד 14 אלף עובדים בחטיבת בנקאות ההשקעות ■ השווקים בסין ובהונג קונג עדיין סגורים לרגל חגיגות ראש השנה הסיני

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ד') בעליות שערים, בעוד האירו נפל לשפל של 11 שנים מול הדולר וברקע למגמה שלילית בוול סטריט. אמש, נציין, מדד הנאסד"ק לא הצליח לשמור על רף ה-5,000 נקודות, שיא של 15 שנה.

המשקיעים באירופה, כעמיתיהם בעולם, ממתינים לפרסום דוח התעסוקה האמריקאי מחרתיים על מנת להעריך את מצבה של כלכלת ארה"ב ולנסות להבין מתי הפדרל ריזרב יתחיל להעלות את שיעורי הריבית. היום פורסם הסקר המקדים לדוח התעסוקה - סקר ה-ADP, שהצביע על תוספת של 212 אלף משרות בעוד בשוק ציפו לתוספת של כ-220 אלף משרות.

האירו נחלש היום בכ-1% לשפל של 11 שנים מול הדולר. זאת ברקע לפרסום נתוני מדד מנהי הרכש בגוש האירו, שרשם קריאה של 53.7 נקודות, בעוד הצפי בשוק עמד על קריאה של 53.9 נקודות.

Royal Bank of Scotland עשוי לפטר עד 14 אלף עובדים בחטיבת בנקאות ההשקעות שלו, יותר משני שליש מכוח העבודה במחלקה. כך מדווח היום ב"בלומברג" ממקורות מקורבים לעניין.

נעילה שלילית באסיה

באסיה ננעל יום המסחר במגמה שלילית, כשהשווקים בסין ובהונג קונג עדיין סגורים לרגל חגיגות ראש השנה הסיני.

הבנק המרכזי בהודו חתך היום באופן מפתיעה את הריבית ב-0.25% ל-7.5%. בתגובה, הבורסה ההודית מגיבה בעליות שערים.

"חוסר במידע חדש מוביל משקיעים לממש רווחים ולהמתין לסימנים חדשים. השוק מתחיל להראות סימני עייפות", ציינו היום ב-Perpetual שבסידני אוסטרליה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]