נעילה שלילית בוול סטריט; "הנפט והדולר פגעו בתעשייה"

ספר הבז': החקלאים והתעשיינים התקשו ביצוא הסחורות בשל התחזקות הדולר ■ סקר ה-ADP הצביע על תוספת של 212 אלף משרות בסקטור הפרטי בפברואר, מתחת לצפי ■ מלאי הנפט בארה"ב זינק ב-10.3 מיליון חביות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בירידות שערים, ברקע שטף נתוני מאקרו ובראשם סקר ה-ADP וספר הבז'. זאת בהמשך לנעילה שלילית אמש בוול סטריט בירידות של עד 0.5% ובצל נעילה חיובית בבורסות אירופה.

בזירת המאקרו פורסמו היום לפני ואחרי הפתיחה נתונים חשובים שמצביעים על מצב הכלכלה האמריקנית וכן לרמז עוד על כוונת הבנק המרכזי להעלות ריבית לראשונה. בגזרת הדוחות הכספיים לא צפויים היום דיווחים מהותיים.

"אין סיבה לבנק המרכזי של ארה"ב למהר ולהדק את המדיניות המוניטארית, עד אשר יהיה ביטחון מבוסס לכך שהאינפלציה תעלה לקצב שנתי של 2%", כך אמר היום צ'ארלס אוואנס, נשיא שלוחת הפד בשיקגו. אוואנס טען כי הפד צריך להתחיל להעלות את הריביות רק בתחילת 2018.

■ ב-15:15 פורסם סקר ה-ADP למצב שוק העבודה הפרטי בחודש פברואר, שהצביע על תוספת של 212 אלף משרות בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) בעוד אנליסטים ציפו לתוספת של כ-238 אלף משרות. מלבד זאת, הנתון של חודש ינואר עודכן מעלה ל-250 אלף משרות, לעומת הנתון המקורי שעמד על 213 אלף משרות. סקר ה-ADP מגיע כיומיים לפני דוח התעסוקה החודשי שצפוי להצביע על תוספת של 240 אלף משרות לשוק העבודה. שיעור האבטלה צפוי לרדת ל-5.6% מ-5.7%.

■ ב-17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים (ISM) לחודש פברואר, שרשם קריאה של 56.9 נקודות, בעוד הצפי בשוק עמד על קריאה של 55.9 נקודות, לעומת 56.7 נקודות בינואר.

■ ב-17:30 פורסם דוח מלאי הנפט ומוצריו לשבוע החולף, שהצביע על עלייה של 10.3 מיליון חביות, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 3.7 מיליון חביות. בצל הדיווח, מחירי הנפט מסוג ברנט יורדים בכ-2.4% לרמה של 59.6 דולרים לחבית. החוזים על הנפט מסוג WTI יורדים ב-1.2% ל-49.8 דולר לחבית.

■ ב-21:00 פורסם ספר הבז' שבודק את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות הפדרל ריזרב. הבנק המרכזי ציין בדוח כי הצניחה החדה במחירי הנפט לצד התחזקות הדולר, הכבידו על ענפי תעשייה באזורים רבים ברחבי המדינה כגון ענף הייצור, החקלאות והאנרגיה. הפד מצא כי יצרנים באזור בוסטון, קליבלנד ושיקגו, לצד חלקאים בטקסס ואריזונה, התקשו ביצוא הסחורות שלהם בשל חוזקו של המטבע. הדוח הצביע בנוסף על צמיחה מתונה ב-6 מחוזות הפד, וצמיחה נמוכה מ-6 מחוזות נוספים.

חברת האופנה אברקומבי אנד פיץ' דיווחה היום על רווח נקי של 44.4 מיליון דולר או 63 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2014, בהשוואה לרווח של 66.1 מיליון דולא או 85 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2013. הרווח המתואם עמד על 1.15 דולרים למניה בעוד ההכנסות נפלו ב-14% ל-1.12 מיליארד דולר. בשוק ציפו לרווח נקי של 1.14 דולרים למניה על הכנסות של 1.17 מיליארד דולר.

חברת עליבאבא ריכזה עניין על רקע דיווח לפיו היא נכנסת לתחום הענן ואף פותחת מרכז גדול בארה"ב.

טאואר הוסיפה לבלוט במסחר, על רקע דיווח אתמול על התחלת ייצור המוני של חיישן תמונה אינפרא אדום עבור אינטל. על פי הערכות בשוק, מדובר בעסקה בהיקפים של מאות מיליוני דולרים ב-4 השנים הקרובות.