קשיי גרנובסקי: ויליפוד הפסיקה המו"מ לרכישת מנדלסון

הייתה אמורה לרכוש את החזקת קבוצת נץ בחברת תשתיות הנוזלים, הנסחרת בשווי 204 מיליון שקל

על רקע קשייו התזרימיים של בעל השליטה אלכסנדר גרנובסקי, דיווחה היום (ד') חברת מוצרי המזון ויליפוד כי לא תרכוש את החזקות קבוצת נץ בחברת מנדלסון תשתיות. ויליפוד החליטה שלא להמשיך במו"מ, עליו הודיעו החברות לפני כחודשיים ואשר נועד לאושש את השקעתו הכושלת של גרנובסקי בחברת המזון. קבוצת נץ, המוחזקת בידי מספר משקיעים, ובראשם טוני אלישע, שלמה אליה וז'אק אמויאל, מחזיקה 40% ממניות מנדלסון , הנסחרת בשווי של 204 מיליון שקל.

ויליפוד ניהלה את המו"מ לרכישת ההחזקות במנדלסון באמצעות החברה הבת ג. ויליפוד אינטרנשיונל, הנסחרת ברשימה המשנית בנאסד"ק לפי שווי של 78 מיליון דולר, ושבקופתה היו בסוף הרבעון השלישי של 2014 כ-60 מיליון דולר. גרנובסקי שולט ב-ויליפוד, שהיא הנכס המרכזי שלו, באמצעות החברות בי.ג'י.איי (BGI) ואמבלייז (בשמה הנוכחי - בי.אס.די קראון).

גרנובסקי נמצא כאמור בקשיי נזילות ומנהל בימים אלה מאבק משפטי כנגד אלפא בנק, נושה שתובע ממנו תשלום חוב של 15 מיליון דולר. את מניות השליטה בויליפוד רכש גרנובסקי במארס 2014 באמצעות חברת אמבלייז, לאחר ששילם לאחים ויליגר כ-268 מיליון שקל. בהמשך השקיעה אמבלייז כ-20 מיליון שקל נוספים בהצעת רכש. כיום שווי החזקתו עומד על 135 מיליון שקל - פחות מחצי. בשבוע שעבר חתם גרנובסקי על הסכם לקבלת הלוואה מהאחים ויליגר, שכנגדה שועבדו החזקותיו בויליפוד וביתרת עסקיו בישראל.

אתמול דווח כי מנכ"ל ויליפוד, אמיל בודילובסקי, התפטר מתפקידו אחרי פחות משלושה חודשים. בעקבות ההתפטרות הודיעה החברה על מינוי מנכ"ל חדש-ישן: גיל הוכבוים, ששימש כמנכ"ל במשך שלוש שנים עד שהוחלף על-ידי בודילובסקי בדצמבר האחרון.

מנדלסון תשתיות, המנוהלת על ידי המנכ"לים המשותפים צבי איציק ושרגא בר, עוסקת בשיווק והפצה של מוצרים בתחום הובלת הזורמים, כגון צינורות מים, ביוב, דלק ועוד. במהלך 2014 השלימה החברה את מכירת החזקותיה (כ-89%) בחברה הבת בארה"ב, Dodson Global, ספקית אביזרי צנרת מפלדה, ברזים ומגופים, המשמשים בעיקר לתעשיות הגז והנפט, תמורת 110 מיליון דולר. כתוצאה מהעסקה, מנדלסון הציגה ברבעון השלישי של 2014 רווח שיא של 73 מיליון שקל.