מקורב לשרון הולצמן: "רשות ני"ע ביצעה בו לינץ' תקשורתי"

לדברי המקורב, אנשי רשות ני"ע דפקו על דלת ביתו של המוזיקאי ב-6 בבוקר וגררו אותו יחד עם זוגתו ובנם בן חמשת החודשים ממיטתם ■ "הוא מתחרט על המעשים; הרוויח רק 1,500 שקל מניסיון הרצת המניות"

"שרון הולצמן עשה מעשה נואש וטיפשי כשניסה להריץ את מניית גבעות עולם, אך לא גרם נזק ממשי לאיש, והוא הרוויח מכל הפרשה רק כ-1,500 שקל" - כך אומר היום (ד') ל"גלובס" מקורב לשרון הולצמן.

שלשום (ב') פורסם כי המוזיקאי שרון הולצמן, חבר להקת "אבטיפוס" לשעבר, נעצר ונחקר על-ידי רשות ניירות ערך בחשד לניסיון להרצת מניות שותפות גבעות עולם בדצמבר 2012.

במסגרת חקירתו הודה הולצמן חלקית במיוחס לו: הקמת אתר-דמה הנחזה לאתר "גלובס", ופרסום ידיעה כוזבת באותו אתר, שלפיה חברת גזפרום הרוסית התעניינה ברכישת גבעות עולם. זאת, מתוך מטרה לכאורה להזניק את ערך מניית גבעות עולם ולממש את החזקותיו במניה במחיר השיא.

לדברי המקורב להולצמן, אתר-הדמה הוסר חצי שעה לאחר שעלה, כשכל הפרשה נופחה מעבר לכל פרופורציה על-ידי רשות ניירות ערך והעיתונים הכלכליים.

המקורב להולצמן ציין כי "שרון הולצמן עשה מעשה נואש, פסול, שטותי, ילדותי, פזיז, חובבני וגם חסר תחכום", אך הוסיף כי "הדבר נעשה כדי לעזור לאמו החולה לעבור ניתוח מציל חיים".

המקורב טוען גם ליחס מחפיר מצד רשות ניירות ערך, ממעצרו של הולצמן ועד לפרסום הדברים בתקשורת. לדבריו, אנשי רשות ניירות ערך דפקו על דלת ביתו של הולצמן ב-6 בבוקר וגררו אותו יחד עם זוגתו ובנם בן חמשת החודשים ממיטתם. "לכל אורך הדרך קיבלה זוגתו של הולצמן, שאין לה שום קשר למעשה, יחס מחפיר".

המקורב טוען עוד כי הולצמן עצמו הושפל בחקירתו, לרבות קללות וצעקות ומניעה של אוכל, שתייה ועשיית צרכים; וכי אחד החוקרים איים בעת החקירה ש"יחסל להולצמן את הקריירה".

לטענתו, "רשות ניירות ערך רודפת פרסום", והוא מצביע על כך שפרוטוקול הליך שחרורו בערובה של הולצמן הובא לידיעת כלי התקשורת תוך זמן קצר מאוד (חצי שעה, לטענתו) מסיום הדיון בבית המשפט.

המקורב מאשים כי "רשות ניירות ערך ביצעה בהולצמן לינץ' תקשורתי מתוזמן היטב, על מנת להרוויח סיקור מחמיא על גבו, בידיעה שאין לו את היכולת להגיב. זאת, כשהולצמן בתמימותו כלל לא ביקש מהשופט צו איסור פרסום על שמו, אף שהיה זכאי לכך. הזוועה התקשורתית הזאת התאפשרה גם בעזרת חבורת 'עיתונאים כלכליים' שלא טרחו לבקש את תגובתו של הולצמן לפרשה".

המקורב שאל-תמה - "איך ייתכן שלוקח לרשות ניירות ערך 3 שנים 'לפצח' מעשה לא מתוחכם, שכל בן 15 עם מחשב יכול לבצע בכל רגע? מדוע השקיעה הרשות מאמצים ומשאבים אדירים כדי ללכוד 'פושע נמלט', שבפועל גר קילומטרים בודדים מרחוב מונטיפיורי 35 בתל-אביב (מקום מושבה של הרשות, ג' מ'), והרוויח מכל המעשייה 1,500 שקל?

"שתי המסקנות שיש להסיק מהאירוע הן: האחת - הולצמן נבחר להיות שעיר לעזאזל של רשות ניירות ערך למען יראו וייראו; השנייה - העיתונאים הכלכליים מעלו בתפקידם כשהסתמכו על הודעת רשות ניירות ערך, ולא ביקשו את תגובתו של הולצמן כמקובל בכל כלי תקשורת אחר".

ביחס למעשים עצמם מציין המקורב כי "היום הולצמן שמח שנכשל בתוכנית שלו להרצת המניות. הוא פחדן מטבעו וכמעט קיבל 'רגליים קרות' לפני ביצוע המעשים. הוא שמח גם שלאיש לא נגרם נזק מהעניין".

המקורב מוסיף כי הולצמן שילם מחיר כבד כבר עם פרסום הפרשה, ו"הוא מרגיש שהקריירה שלו כמוזיקאי נגמרה, שאנשים בתעשייה כבר לא יעבדו איתו".

הולצמן עצמו סירב להתייחס לדברים ומסר את התגובה המתומצתת הבאה: "יש כמה אי-דיוקים בדיווח העיתונאי לגבי המקרה שלי, אבל אני מנוע מלדבר על הפרטים בשל צו של בית המשפט. אני מכבד את רשות ניירות ערך ואת עבודתה".

בתגובה להאשמות נמסר מרשות ניירות ערך: "איננו מגיבים לשאלות בנושאי חקירות ומודיעין".

התרגיל של הולצמן-לפי החשד
 התרגיל של הולצמן-לפי החשד