נטפים רוצה להתרחב: קיבלה מימון בהיקף של 2 מיליארד שקל

על רקע מגמת העלייה בביקוש לפתרונות השקיה, הצליחה החברה לגייס את החוב ■ המנכ"ל רן מידן: "מזהים פוטנציאל גדול לצמיחה באפריקה ובאסיה"

חברת נטפים, שעוסקת בפתרונות השקיה לחקלאות, דיווחה היום (ד') כי חתמה על עסקת מימון משמעותית בהיקף של כחצי מיליארד דולר למשך 5 שנים במטרה להרחיב פעילות בשווקים צומחים. מדובר בגיוס חוב שהוביל בנק הפועלים, ושותפים לו בנקים וגופים נוספים, בהם חברת הביטוח מגדל, בנק מזרחי טפחות ובנק HSBC. עסקת המימון מבוססת על הלוואה של 150 מיליון דולר לטווח ארוך ועוד כ-350 מיליון דולר במסגרת אשראי בנקאי, שישמשו בין השאר לערבויות שונות עבור פעילויות החברה בהתאם לתוכניתה האסטרטגית.

נטפים מחזיקה 16 מפעלי ייצור, מהם שלושה בישראל, והיא פעילה בכ-110 מדינות. לפני כ-3 שנים רכשה קרן פרמירה 61% ממניות החברה, לפי שווי חברה של 850 מיליון דולר. קיבוץ חצרים ממשיך להחזיק ב-33% מהחברה. החברה מעסיקה בארץ ובעולם כ-4,000 עובדים.

לדברי מנכ"ל החברה, רן מידן, "גיוס החוב החדש ישמש אותנו למימוש של אסטרטגיות הצמיחה שגיבשנו לשווקים מתפתחים ובהם הודו, סין, ברזיל ואפריקה, ויאפשר לנו להגדיל משמעותית את היקף הפעילות העסקית של נטפים במיזמים גדולים".

לדברי מידן, "על רקע מגמת העלייה המתמשכת בביקוש לפתרונות השקיה, ובמיוחד לפתרונות של השקיה באמצעות טפטפות, אנו מזהים פוטנציאל גדול לצמיחה של החברה והגיוס הנוכחי יסייע לנו להשיג את היעדים שהגדרנו בנושא זה. אפריקה היא הבטחה גדולה וכבר יש לנו פעילות בדרום אפריקה ובמרוקו. חלק מהמימון החדש יאפשר לנו להיות מעורבים בפרויקטים נוספים ברחבי היבשת ובכך גם להרחיב את החדירה לשוק זה", אמר מידן.

לצד הרחבת הפעילות בשווקים צומחים והתבססות בהם, תוך פנייה למיזמים גדולים בשנים הקרובות, בכוונת נטפים להרחיב גם את ההשקעה בפיתוח של מוצרים חדשים, בקידום השיווק של טכנולוגיות חדשות ובהרחבת מערכי המכירות שלה בארצות היעד.

"השוק החקלאי בכלל ותחום ההשקיה בפרט, מצויים בכמה תהליכים גלובליים, ובהם דרישה גבוהה יותר למזון שנובעת מגידול באוכלוסיית העולם, משאבי קרקע ומים מוגבלים והיותו של השוק החקלאי צרכן מרכזי של מים. מצבים אלה מגבירים את הדרישה לפתרונות השקיה יעילים ומתקדמים שבכוחם להגדיל את הנצילות החקלאית. כל אלה מהווים מבחינת נטפים הזדמנות צמיחה משמעותית", אמר מידן.

"זמן נכון לגשת לגיוס חוב"

גיוס החוב נמשך כחצי שנה, ועם השלמתו הוא עתיד להחליף חוב קיים משנים קודמות. בנטפים אומרים כי המהלך התאפשר בעקבות ניצול המצב הנוכחי בשווקים הפיננסיים, תוך שיפור תנאי המימון והגדלת הגמישות התפעולית של החברה.

בשיחה עם "גלובס" אמר מידן, כי "תחום המימון בשוק הגלובלי השתפר ביחס לשנים קודמות, וגם העצמה של החברה התחזקה משמעותית באופן שמגובה גם בדירוגי אשראי גבוהים שקיבלנו. חשבנו שזה זמן נכון לגשת לגיוס החוב הזה".

בינואר האחרון דיווחה נטפים על עסקה משמעותית בהיקף של כ-60 מיליון דולר בהודו, ובמסגרתה היא תשתתף במיזם בתחום מיקרו-השקיה במדינת קרנאטאקה שבדרום המדינה. מדובר בפרויקט שהיקפו המלא הוערך בכ-120 מיליון דולר ומעורבות בו חברות נוספות.