בכיר בפד: "צריך להעלות את הריביות לפחות ב-2016"

צ'ארלס אוואנס, נשיא שלוחת הפד בשיקגו, אמר בכנס של אנשי עסקים כי להערכתו הלחצים הדפלציונים בארה"ב יימשכו, והוא לא רואה את האינפלציה מתרוממת לקצב שנתי של 2%, היעד שהציב הבנק המרכזי

Charles Evans צ'ארלס אוואנס / צילום: רויטרס
Charles Evans צ'ארלס אוואנס / צילום: רויטרס

"אין סיבה לבנק המרכזי של ארה"ב למהר ולהדק את המדיניות המוניטארית, עד אשר יהיה ביטחון מבוסס לכך שהאינפלציה תעלה לקצב שנתי של 2%", כך אמר היום (ד') צ'ארלס אוואנס, נשיא שלוחת הפד בשיקגו.

אוואנס, שנאם בכנס של אנשי עסקים בשיקגו טען כי אין צורך למהר ולשנות את המדיניות המוניטארית כל עוד התנאים הכלכליים לא מאפשרים זאת. להשקפתו, הפד צירך להתאזר בסבלנות לפחות עד המחצית השנייה של 2016.

אוואנס, שנשחשב לאחד מחברי הפד בעלי זכות הצבעה בוועדת השוק הפתוח, אמר בנוסף כי הוא לא רואה את האינפלציה מגיעה ליעד שהציב הבנק - קצב שנתי של 2% לפחות עד 2018. הוא אף הביע חשש שהלחצים הדפלציונים יימשכו והאינפלציה תמשיך לרדת לרמות נמוכות יותר.

לאור דבריו של אוואנס ונתוני האינפלציה המאכזבים, מעניין יהיה לראות בפגישת הריבית הקרובה של הפד, האם הוא ינטוש את המלה "סבלני" מאוצר המלים שלו או שמא ימשיך להיות מעורפל בנוגע למועד המדויק של שינוי המדיניות המוניטארית.