חנן לשובר, מנכ"ל AOL ישראל, עוזב את החברה

לשובר היה אחד ממקימי הסטארט-אפ הישראלי 5min, שנרכש על-ידי החברה האמריקאית ב-2010 ■ שלושת המייסדים עזבו את AOL בחצי השנה האחרונה

AOL / צילום: רויטרס
AOL / צילום: רויטרס

חנן לשובר, מנכ"ל AOL ישראל, הודיע היום על פרישתו מהחברה. לשובר הגיע ל-AOL ב-2010 לאחר שחברת האינטרנט האמריקאית רכשה את הסטארט-אפ 5min, שהקים יחד עם רן הר נבו וטל סימנטוב, ב-50-60 מיליון דולר. בחצי השנה האחרונה הודיעו בזה אחר זה שלושת המייסדים - הר נב, סימנטוב וכעת לשובר - על עזיבתם את AOL כדי לצאת לדרך חדשה, כל אחד בנפרד.

בעקבות רכישת 5min, מונה לשובר למנכ"ל AOL ישראל וניהל את מרכז הפיתוח של החברה בישראל, שהתמקד בעולם הווידיאו ש-AOL מקדמת ודוחפת בשנים האחרונות.

תחת ניהולו של לשובר צמח המרכז ל-100 עובדים הפועלים בשני מוקדים - תל אביב ורעננה - וכוללים גם את פעילות החברות Converto, ש-AOL רכשה במאי אשתקד ב-100 מיליון דולר, ואת חברת Relegence, שנרכשה ב-2006 ב-50 מיליון דולר. מרכזי הפיתוח בישראל אחראים על פיתוח מוצרי וידיאו חדשניים עבור AOL והתאמת תכנים לפלטפורמות דיגיטליות שונות דוגמת AppleTV.

לפני כשנה חנכה AOL בישראל תוכנית ליווי לסטארט-אפים תחת השם Nautilus, שמשמשת לאיתור חדשנות בישראל ומונהלת על-ידי מרב רותם-נעמן.

במכתב שנשלח לחברים ולקרובי משפחה, כתב לשובר כי "טרם החלטתי מה בכוונתי לעשות אך יודע אני כי אמשיך לתרום מזמני ומרצי ליזמות הישראלית שהפכה לחלק כל כך מהותי מחיי".