בדרך לשווי של טריליון דולר? אפל תחל להיסחר גם בדאו ג'ונס

מניית אפל תחליף את מניית AT&T ותצטרף לדאו ג'ונס ב-18 במארס ■ תחל להיסחר במדד רק יום לאחר מכן ■ אפל הפכה השנה לחברה הציבורית הראשונה שחוצה את השווי שוק של 700 מיליארד דולר ובשוק מעריכים כי היא תגיע לשווי של טריליון דולר

טים קוק אפל / צלם: רויטרס
טים קוק אפל / צלם: רויטרס

ענקית הטכנולוגיה אפל תחל להיסחר החודש במדד הדאו ג'ונס ותחליף את מניית התקשורת AT&T, כך ע"פ דיווח באתר הרשמי של הדאו ג'ונס. הצעד אומנם היה צפוי, אך החברה שנחשבת לגדולה ביותר בעולם במונחי שווי שוק תתרום לנפח המסחר במדד ה"בלו צ'יפ" שהוקם לפני 119 שנים ותהנה מקרנות שונות המשקיעות במניות הנסחרות במדד.

ע"פ הדיווח, מניית אפל תצטרף לדאו ג'ונס ב-18 במארס אך תחל להיסחר במדד רק יום לאחר מכן.

המהלך הנוכחי של אפל מגיע לאחר שמוקדם יותר השנה היא הפכה לחברה הציבורית הראשונה בעולם שחצתה שווי שוק של 700 מיליארד דולר וכעת נסחרת לפי שווי של 736 מיליארד דולר. אחד הצעדים שתמכו בזינוק המטאורי של אפל היה ספליט שהיא ביצעה ביוני 2014 ביחס של 7 ל-1.

בתוך כך, בבנק ההשקעות מורגן סטנלי העריכו השבוע כי מיזם המכונית החשמלית שמפתחת אפל עשוי להקפיץ את שווי השוק של החברה ב-33% לטריליון דולר כבר בשנה הקרובה. במורגן סטנלי העלו את מחיר היעד למניית אפל ל-160 דולר מ-133 דולר, פרמיה של 24% על מחיר השוק. הם גם נקבו בתרחיש שורי למדי בו המניה תזנק ל-190 דולר בעקבות המיזם הסודי של המכונית החשמלית, מיזם שקיומו נחשף לאחרונה בכלי התקשורת בארה"ב אך פרטיו עדיין חסויים. למעשה, רק שני דברים עיקריים ידועים על המיזם: מדובר במכונית חשמלית מתקדמת והיא עשויה לעלות על הכביש אולי ב-2020.

גורמים אחרים וקרובים יותר שעלולים לספק דלק נוסף לראלי במניית אפל הם ההשקה של השעון החכם בשבוע הבא ושירות התשלומים החדש. ע"פ הערכות אנליסטים בשוק, אפל עשויה למכור עד 2017 שעונים חכמים בשווי של 26 מיליארד דולר בעוד שירות התשלומים עשוי לספק לה הכנסות של עד כ-10 מיליארד דולר בטווח הקרוב. מספרים בהחלט מרשימים.