רפורמת האינטרנט: משרד התקשורת יכפה מחירים על הוט

משרד התקשורת נתן להוט "יד חופשית" לקבוע מחירים לשימוש בתשתית האינטרנט במסגרת השוק הסיטונאי - והיא קבעה מחירי גבוהים בעשרות אחוזים מאלה שכפה המשרד על בזק ■ כעת המשרד "יטפל" גם בהוט

אילן צחי / צילום: סיון פרג'
אילן צחי / צילום: סיון פרג'

חברת הוט לא הרימה את הכפפה, ומשרד התקשורת החליט לקבוע ולפרסם את מחירי השימוש בתשתיותיה לטובת קידום התחרות.

כפי שנחשף ב"גלובס", הוט נרמזה על-ידי המשרד שמוטב שתפרסם את המחירים ושהם יהיו ברמת המחירים שקבע המשרד לשימוש בתשתיות בזק, וזאת על מנת למנוע מהמשרד את הצורך לעשות זאת.

זאת, במסגרת הרפורמה בשוק הקווי שמאפשרת לספקיות אינטרנט למכור ללקוחות חבילת תשתית ואינטרנט בחבילה אחת וללא הפרדה כפי שהיה נהוג עד היום.

המשרד אף רמז להוט כי מחירי השימוש בתשתיותיה, כפי שהוא גילה בבדיקות שעשה, הם אף נמוכים יותר ממה שמצא לגבי בזק, ונתן לה את ההזדמנות להשוות את המחירים.

ואולם לפני 3 שבועות לערך, כאשר רפורמת השוק הסיטונאי החלה, פרסמה הוט את המחירים לשימוש בתשתיותיה, והסתבר כי החברה קבעה מחירים שגבוהים בעשרות אחוזים מהמחירים שקבע המשרד לבזק, כלומר מהמחירים שפרסמה הוט, ומהטיעונים שלה כיצד הגיעה למחירים אלה התברר כי ישנם פערים מאד גדולים לעומת המחירים שמצא המשרד.

נציין כי במשרד התקשורת ישנה אכזבה מההתנהלות של הוט בעניין, ולכן בלית-ברירה הוחלט כי המשרד יחל את התהליך של שימוע להוט לקראת קביעת מחירי שימוש בתשתיותיה.

בהוט טענו בתחילת התהליך כי מבנה הרשת של החברה הוא שונה מבחינה הנדסית, ולכן עלויותיה שונות משל בזק, ואולם המשרד לא "קונה" את הטענה הזו. בחלק ממרכיבי הרשת ייתכנו שינויים, ואולם בכל מקטע הגישה, למשל, להוט יש הרבה פחות ארונות תקשורת משיש לבזק, ולכן במקטע זה התבררו עלויות הרבה יותר נמוכות.

לכאורה הוט מרוויחה כאן זמן, כי תהליך כזה יכול להימשך חודשים ארוכים, ואולם צריך לזכור שמנגד המשרד צבר הרבה מאד ניסיון בעבודה מול בזק והתמקצע מולה, כך שיש סיכוי טוב שהתהליך אף יהיה מהיר יותר.

הוט סירבה להתייחס לנושא.