החברות הסלולריות יקבלו את תדרי הדור הרביעי באפריל

ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם בשבוע שעבר על תוצאות המכרז להקצאת תדרי דור רביעי ■ החברות נדרשות כעת לשלם עבור התדרים ולאחר מכן יקבלו אותם לשימוש

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

החל המרוץ להפעלת רשתות דור רביעי באופן מלא בישראל, וזאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, בתוקף תפקידו כשר התקשורת, חתם בשבוע שעבר על תוצאות המכרז להקצאת התדרים.

כעת החברות הזוכות נדרשות להעמיד את הערבויות ולשלם את הכסף. לאחר מכן המשרד אמור להקצות את פרוסות התדרים למפעילים הזוכים, ולאשר את הסכמי שיתוף הרשתות, ואז יוכלו החברות להפעיל את הרשתות בקיבולת מלאה.

כרגע בישראל מפעילים רשתות דור רביעי באופן מצומצם לאור העובדה שמשרד התקשורת הקצה למפעילים הסלולריים כמות תדרים מצומצמת עד להקצאה המלאה שתבוא בעקבות המכרז שנערך בינואר האחרון.

תוצאות המכרז לדור הרביעי מאפשרות לחברות הסלולריות לשתף רשתות ולהקים בישראל 3 רשתות שישרתו 6 מפעילים (חזי בצלאל רכש רצועת תדרים והוא אמור להיות המפעיל השישי אם וכאשר יחתום על הסכם לאיחוד רשתות עם אחד המפעילים הקיימים). כרגע ישנם הסכמים שממתינים לאישורים של משרד התקשורת והמשרד הבטיח שיפעל במהירות האפשרית על מנת שניתן יהיה להפעיל רשתות במלוא הקיבולת שהיא 20 מגה הרץ לרשת משותפת. פרטנר חתמה על הסכם עם הוט מובייל, גולן טלקום חתמה על הסכם עם סלקום, ופלאפון כרגע ממתינה להתפתחויות בגזרת חזי בצלאל, שכן היא רכשה 15 מגה בלבד ומקווה שבצלאל יצטרף לרשת המשותפת את ה-5 מגה שרכש.

על פי הערכות התדרים יוקצו לשימוש מסחרי בחודש הבא.

ממשרד התקשורת נמסר: "ראש הממשלה ושר התקשורת חתם על תוצאות המכרז להפעלת רשתות הדור הרביעי בסלולר. כעת החל תהליך של הסדרת נושא הערבויות והליכים נוספים לאחר זכיה. במקביל, נעשית עבודה מאומצת במשרד התקשורת לצורך בחינת הסכמי השיתוף של מפעילי הסלולר במטרה לקדם ולהאיץ את אספקת שירותי הדור הרביעי לצרכנים".